عنوان این مطلب شامل چند سوال است که سعی می کنیم در موردش در این مطلب توضیحاتی بدهیم. شاید پاک کردن کش مرورگر موضوعی باشد که به گوش شما آشنا باشد اما نمایش نسخه جدید سایت و یا نمایش اپدیت های یک سایت چه ربطی می تواند به کش مرورگر داشته باشد؟ در این باره گویا آی تی توضیحاتی می دهد و در آخر به شما روش هایی برای درآوردن سایت از کش شدگی! را خواهد آموخت..

سایت کش شده چه سایتی است

اگر دقت کرده باشید وقتی برای اولین بار وب سایتی را باز می کنید مدتی طول می کشد تا تمام صفحات لود شود. اما در مراحل بعدی که در روزهای بعدی به همان سایت سر می زنید متوجه می شوید که همه چیز سریع تر و روان تر است! علت این مساله چیزی نیست جز کش های مرورگر و سایت. کش درواقع حاوی فایل ها و داده هایی از سایت مورد نظر است که کمک می کند وبسایت ها برای لود شدن نیاز به تبادیل تمام داده ها نداشته باشند. در واقع برخی موارد و داده ها به طور محلی در مرورگر ذخیره می شوند و موقع فراخوانی مجدد آن سایت نیازی نیست که دستور واکشی آن اطلاعات داده شود. این داده ها به طور کلی کش سایت به شمار می آیند.

وقتی به مرور زیاد از این سایت ها استفاده می کنیم و حتی اقدامی برای ریست کردن مرورگر و یا پاک کردن کش های مرورگر نمی کنیم این کش ها می توانند اختلال ایجاد کنند و جلوی لود شدن محتواهای جدید را بگیرند. این است که گاهی با این که در مرورگر دیگری می توانیم یک نسخه کاملا جدید از یک سایت و محتواهای جدید آن ببینیم اما در مرورگر دیگری هنوز نسخه های قدیمی تر از آن وب سایت یا فقط صفحاتی را می بینیم که توسط آن وب سایت قبلا دیده ایم.

۳ راه حل کش شدن سایت برای نمایش نسخه بروز شده سایت

برای حل مشکل کش شدگی سایت ها و نمایش بهترین نسخه و بروزترین نسخه از یک سایت در این جا ۳ راه حل معمولا توصیه می شود.

  1. ابتدا Hard Refresh
  2. سپس بروزرسانی مرورگر
  3. در نهایت ریست فکتوری کردن مرورگر

پاک کردن کش مرورگر توسط Hard Refresh

Hard Refresh اولین گزینه ای است که هم ساده است و هم می توان توسط آن کش های مرورگر را بهم ریخت و پاک کرد و نسخه جدید از هر سایت را فراخوانی کرد. به کمک Hard Refresh می توانید یکباره با پاک کردن کش مرورگر یا اقلا رفرش کردن کش بهترین تجربه را از سایت ها و وبگردی داشت.

Hard Refresh و رفرش چه تفاوتی دارد

اگر بیاد داشته باشید همیشه   اف ۵ مسئول رفرش کردن سایت ها در مروگر ها بود. گاهی اوقات با یک رفرش ساده همه چیز حل می شود. دکمه رفرش هم در کنار نوار آدرس قرار دارد که می توانید آن را از تصویر زیر مشاهده کنید.

پاک کردن کش مرورگر توسط Hard Refresh

اما Hard Refresh برای پاک کردن کش مرورگر دقیقا استفاده از همین دکمه رفرش (همان آیکون فلش گونه) است به همراه دکمه Ctrl.

نحوه هارد رفرش یا Hard Refresh

هارد رفرش یا رفرش سخت یا رفرش عمیق کار آسانی است. با توجه به تجربه ای که داشته ام هارد رفرش حتی می تواند خیلی سخت یا کمی روان تر انجام شود.

هارد رفرش اصلی که می تواند تمام کش را برای یک سایت پاک کند به صورت ترکیب کلید شیفت به همراه فشردن یا کلیک کردن آیکون رفرش در نوار آدرس است.

وقتی که این کار را می کنید به ظاهر یک بار سایت مورد نظر رفرش می شود اما معمولا در اولین رفرش یک صفحه سفید یا تقریبا خالی از سایت مورد نظر باید ببینید. بعد از این که این صفحه را دیدید باید یک بار دیگر عملیات رفرش (در اینجا منظور هارد رفرش نیست) را انجام دهید تا لودشدن محتوای سایت آرام آرام صورت بگیرد. دقت کنید که این عملیات ممکن است کمی طول بکشد چرا که محتواهای سایت مورد نظر باید یکی یکی واکشی شود و در جای کش جدید جایگذاری شود.

برای مرورگر های مختلف عملیاتی که می تواند جایگزین هارد رفرش باشد (البته نه به خشنی و سختی هارد رفرش)‌ به صورت زیر است:

  • کروم، فایرفاکس یا اج برای ویندوز: Ctrl+F5
  • کروم و فایرفاکس در مک: Shift+Command+R
  • سافاری در مک: هیچ دکمه خاصی برای رفرش سخت در این مرورگر در مک وجود ندارد. اما می توانید ابتدا از کلیدهای ترکیبی Command+Option+E استفاده کنید و بعد از اینکه کش پاک شد از نوار ابزار آیکون یا دکمه Reload  را بزنید تا سایت لود شود.

پاک کردن کش مرورگر

نحوه ریست کردن مرورگر برای پاک کردن کش مرورگر

ریست کردن مرورگر هم کاری است که تقریبا کمی وقت گیر است اما می تواند جان تازه ای به مرورگر شما ببخشد. اولین امتیاز ریست کردن مرورگر برای حفظ امنیت و افزایش سرعت وبگردی های شما است. پیش از این در گویا آی تی برای مرورگرهای مختلف اعم از فایرفاکس، اج، کروم و غیره نحوه ریست کردن مرورگر را آموزش داده ایم که می توانید آن را مطالعه کنید و تنظیمات را روی مرورگر خود انجام دهید.

در این آموزش نحوه ریست کردن ۷ مرورگر مطرح دنیا را آموزش داده ایم. از آنجاا که بعد از ریست کردن مرورگر قاعدتا باید کش ها نیز به طور کامل پاک شوند وب سایت کش شده به راحتی می تواند توسط این مرورگر پاک شده و نسخه جدیدی از آن فراخوانی شده و نمایش داده شود.

نحوه بروزرسانی مروگر برای افزایش سرعت وبگردی

بروز رسانی مرورگر ها معمولا به طور اتوماتیک انجام می شود اما گاهی قبل از اینکه یک بروزرسانی جدید رخ دهد، شما با سایت ها مشکل پیدا می کنید و مثلا همین مساله کش شدگی برایتان رخ می دهد. در چنین شرایطی باید به طور دستی مرورگر را به نسخه فعلی بروزرسانی کنید تا محتواهای خراب پاک شوند. (البته اگر دو روش قبل جوابگو نباشد این راه آخر است اما کم پیش می آید ترفند شما در مرحله اول و دوم قبل شکست بخورد).

براای بروزرسانی مرورگرها می توانید راهنمای گویا آی تی برای نحوه بروزرسانی مرورگرها را مطالعه کنید.

منبع کمکی: howtogeek

source

توسط elmikhabari.ir