از زمان عرضه پلی استیشن 5 در نوامبر ۲۰۲۰، سونی دو مدل متفاوت از این کنسول را روانه بازار کرد: مدل استاندارد دیسک‌خور و مدل دیجیتال با قیمتی پایین‌تر. استراتژی سونی برای جذب کاربران به سمت مدل دیجیتال تا جایی پیش رفت که حتی کنسول جدید پلی استیشن 5 پرو را نیز تنها در مدل دیجیتال عرضه می‌کند، هرچند کاربران می‌توانند با پرداخت هزینه اضافی، درایو دیسک را جداگانه خریداری کنند.

به نقل از اینسایدر گیمینگ، بااین‌حال، آمارها نشان می‌دهند که تنها ۱۸ درصد از خریداران پلی استیشن 5 به سراغ مدل دیجیتال رفته‌اند، البته نکته امیدوارکننده برای سونی این است که در سپتامبر ۲۰۲۴، سهم مدل دیجیتال از فروش ماهانه به ۴۰ درصد افزایش یافت که نشان از رشد تدریجی محبوبیت این مدل دارد.

در جبهه رقیب نیز تحولاتی رخ داده است؛ ایکس باکس سری ایکس اخیرا با پیشی گرفتن از مدل سری اس و رسیدن به سهم ۵۱ درصدی در فروش کنسول‌های نسل نهمی مایکروسافت، به پرفروش‌ترین کنسول خانواده ایکس باکس در آمریکا تبدیل شده است. هرچند این برتری با اختلاف اندکی حاصل شده است.

علی‌رغم تلاش صنعت بازی برای حرکت به سوی آینده‌ای تمام دیجیتال، به نظر می‌رسد گیمرها همچنان ترجیح می‌دهند با پرداخت هزینه بیشتر، امکان استفاده از نسخه‌های فیزیکی بازی‌ها را برای خود حفظ کنند. شما درباره محبوبیت بالای مدل‌های دیسک‌خور پلی استیشن 5 چه فکر می‌کنید؟

source

توسط elmikhabari.ir