اپل تایید کرد که هفته آینده اعلامیه‌های هیجان‌انگیزی درباره مک خواهد داشت: اینجا ببینید که چه انتظاراتی می‌توانید داشته باشید.

به نظر می‌رسد هفته آینده مملو از دستگاه‌های جدید مک خواهد بود. اما دقیقاً چه انتظاراتی می‌توانیم داشته باشیم؟ اینجا اطلاعاتی که باید بدانید آمده است.

اپل امسال اعلامیه‌های زیادی داشته است. آیفون‌های جدید مطابق معمول عرضه شدند، چند آیپد جدید پس از چند سال معرفی شدند و به طور غیرمنتظره‌ای آیپد مینی هم به‌روزرسانی شد. اما هنوز تمام نشده: مک‌ها نیز در راه هستند.

اپل تایید کرده که هفته آینده اعلامیه‌های هیجان‌انگیزی در خصوص مک خواهد داشت. به نظر نمی‌رسد که رویدادی برگزار شود، اما گزارش شده که اپل برنامه‌ای برای نمایش‌های مطبوعاتی از سخت‌افزار جدید دارد. بنابراین، می‌دانیم که باید منتظر دستگاه‌های جدید باشیم.

اما به غیر از این، چه انتظاراتی می‌توانیم از اپل داشته باشیم؟ اینجا همه موارد هیجان‌انگیزی که باید در طول “هفته مک” انتظار داشته باشید، آمده است.

چه اعلامیه‌هایی درباره مک را باید هفته آینده انتظار داشته باشید؟

اول از همه، اطمینان داریم که نسخه macOS 15.1 (بخشی از macOS Sequoia) به صورت عمومی معرفی خواهد شد. نسخه iOS 18.1 برای انتشار در تاریخ ۲۸ اکتبر برنامه‌ریزی شده است و انتظار داریم به‌روزرسانی بزرگ بعدی مک نیز پس از آن عرضه شود. چندین ارتقای مهم در راه است که از مهم‌ترین آن‌ها قابلیت‌های Apple Intelligence است. مجموعه قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل، که اولین بار ماه گذشته معرفی شد، اکنون به مک‌ها می‌رسد.

لپ‌تاپ پرچم‌دار MacBook Pro اپل قرار است با تراشه M4 به‌روزرسانی شود و مدل‌های آزمایشی این دستگاه‌ها در حال حاضر در حال انتشار هستند. مدل پایه ۱۴ اینچی مک‌بوک پرو اکنون با ۱۶ گیگابایت رم به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود. همچنین دارای یک ترکیب پردازنده و کارت گرافیک ۱۰ هسته‌ای است، در حالی که مدل قبلی (M3) تنها ۸ هسته پردازنده داشت. از نظر پورت، تغییرات زیادی نداشته‌ایم و همچنان با سه پورت Thunderbolt 4 عرضه می‌شود که حالا گفته می‌شود ارتقا یافته‌اند.

اگر پول بیشتری برای خرج کردن دارید، مدل‌های ۱۴ و ۱۶ اینچی رده‌بالا با تراشه‌های قوی‌تر M4 Pro و M4 Max عرضه می‌شوند. انتظار عملکرد سریع‌تر، چند هسته بیشتر و طراحی شیک و براق را داشته باشید. تغییرات بنیادین نیستند، اما همچنان برای ایجاد تفاوت کافی هستند.

آی‌مک که پس از ارتقای M3 در سکوت بود، قرار است کمی جان تازه‌ای بگیرد. مدل ۲۴ اینچی با تراشه M4 و ارتقا به ۱۶ گیگابایت رم و دو هسته پردازنده بیشتر عرضه می‌شود. تغییرات ظاهری عمده‌ای در کار نیست، پس اگر به دنبال مدل بزرگتر ۲۷ اینچی یا رنگ جدید بودید، باید بیشتر صبر کنید.

اما مک مینی قرار است بزرگترین تغییر را در سال‌های اخیر داشته باشد. طبق گزارش بلومبرگ، قرار است اندازه آن کوچک‌تر شود – مشابه اندازه اپل تی‌وی. هنوز مشخص نیست که چگونه تراشه M4 یا M4 Pro را در یک جعبه کوچک‌تر جا داده‌اند، اما احتمالاً ارتفاع آن بیشتر خواهد شد (مشابه مک استودیو). هنوز نمی‌دانیم وضعیت پورت‌ها چگونه خواهد بود، امیدواریم اپل در ساده‌سازی دستگاه زیاده‌روی نکرده باشد.

چه به دنبال مک‌بوک پرو جدید، آی‌مک، یا مک مینی باشید، احتمالاً باید مبلغ بیشتری از آنچه تصور می‌کنید خرج کنید. با این حال، با وعده عملکرد سریع‌تر و طراحی‌های زیباتر، این دقیقاً همان نوع به‌روزرسانی است که از اپل در این زمان سال انتظار دارید. هفته آینده چشم‌هایتان را باز نگه دارید و شاید بهتر باشد آن مک قدیمی را برای تعویض آماده کنید.

source

توسط elmikhabari