فیات با ارائه تکنولوژی بایو-هیبرید در مدل‌های موفق SUV خود، یعنی فیات پالس و فست‌بک، در برزیل گامی جدید برداشت. این تکنولوژی ترکیبی از پیشرانه‌های الکتریکی و هیبریدی با سوخت‌های زیستی، به ویژه اتانول، است که به کاهش انتشار کربن و پیشرفت در زمینه حمل و نقل قابل دسترس کمک می‌کند.
برزیل که بازار اصلی فیات به شمار می‌رود، نقش مرکزی در این توسعه ایفا می‌کند و میزبان مرکز جهانی تحقیقاتی بایو-هیبرید در تأسیسات استلانتیس در بتیم است. معرفی SUVهای بایو-هیبرید تعهد فیات به تولید خودروهای پایدار و مقرون به صرفه را نشان می‌دهد و جایگاه خود را به‌عنوان پیشرو در آینده حمل و نقل تثبیت می‌کند.
فیات به‌عنوان یک خودروساز متعهد به پیشرفت‌های اجتماعی و محیط‌زیستی، به نیاز فوری به راهکارهای پایدار حمل و نقل پاسخ می‌دهد. با معرفی مدل‌های پالس و فست‌بک با تکنولوژی بایو-هیبرید، این برند نقش پیشگامانه خود را در ارائه راهکارهای حمل و نقل که همگام با چالش‌های جهانی امروز است، تقویت می‌کند.

موتور هیبریدی T200

موتور هیبریدی T200 که نسخه‌های هیبریدی فیات فست‌بک و پالس را به حرکت درمی‌آورد، جهشی در عملکرد و بهره‌وری به‌شمار می‌رود. این موتور 1.0 لیتری توربوشارژ Flex که با یک گیربکس CVT هفت سرعته جفت شده، قدرتمندترین موتور در این کلاس است و 130 اسب بخار و 20.4 کیلوگرم‌متر گشتاور تولید می‌کند. با استفاده از تکنولوژی هیبریدی، فیات به‌طور قابل توجهی بهره‌وری سوخت را افزایش داده و مصرف سوخت را برای فست‌بک 11.5 درصد و برای پالس 10.7 درصد در چرخه‌های شهری کاهش داده است. این بهبود، موتور T200 Hybrid را به گزینه‌ای بی‌نظیر از لحاظ عملکرد و مقرون‌به‌صرفه بودن تبدیل کرده است.

در قلب سیستم هیبریدی فیات، یک موتور الکتریکی چندمنظوره قرار دارد که جایگزین اجزای دینام و استارتر سنتی می‌شود. این طراحی نوآورانه از دو باتری 12 ولتی استفاده می‌کند: یک باتری 68 آمپر ساعتی سرب-اسیدی در محفظه موتور و یک باتری 11 آمپر ساعتی لیتیوم-یونی زیر صندلی راننده. این باتری‌ها به همراه موتور الکتریکی کار می‌کنند که تا 3 کیلووات قدرت تولید می‌کند و نیروی کمکی به موتور احتراق داخلی می‌دهد و هر دو باتری را برای بهبود بهره‌وری سوخت شارژ می‌کند.

Bio-Hybrid

سیستم از چهار حالت پویا برای به حداکثر رساندن بهره‌وری استفاده می‌کند:

۱. e-Start&Stop: این حالت عملکرد استارت-استاپ را فعال می‌کند و هنگامی که خودرو متوقف است، موتور احتراق را خاموش می‌کند تا سوخت حفظ شود. در حین کاهش سرعت، موتور بدون تزریق سوخت به کار ادامه می‌دهد و بهینه‌سازی بازیابی انرژی را تضمین می‌کند.
۲. e-Assist: در این حالت، موتور الکتریکی نیروی کمکی اضافی برای موتور احتراق داخلی در زمان شتاب‌گیری و شروع حرکت فراهم می‌کند. این کمک که توسط باتری‌ها تأمین می‌شود، مصرف سوخت را کاهش داده و عملکرد را بهبود می‌بخشد.
۳. دینام هوشمند (Smart Alternator): دینام در دو حالت عمل می‌کند و به وضعیت باتری‌ها پاسخ می‌دهد. در حالت دینام، زمانی که باتری‌ها کم‌شارژ هستند، آن‌ها را شارژ می‌کند و در حالت خنثی، نیازهای الکتریکی خودرو را هنگامی که باتری‌ها به اندازه کافی شارژ شده‌اند، تأمین می‌کند.
۴. e-Regen: این حالت بازتولید، انرژی مکانیکی را در حین کاهش سرعت جذب کرده و آن را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کند که هر دو باتری سرب-اسیدی و لیتیوم-یونی را شارژ می‌کند و تا 25 درصد انرژی که در غیر این صورت هدر می‌رفت را بازیابی می‌کند.

source

توسط elmikhabari