این موضوع را پورشه کاررا GT به‌خوبی اثبات کرد. این ابرخودرو V۱۰ افسانه‌ای که اکنون ۲۰سال از عمرش می‌گذرد، با لاستیک‌های جدیدی راهی پیست نوربرگ‌رینگ شد و زمان بسیار سریع‌تری را ثبت کرد. هرچند تولید کاررا GT در سال ۲۰۰۶ خاتمه پیدا کرد ولی پورشه همچنان با ارائه قطعات و فراخوان، از این خودرو پشتیبانی می‌کند.

در همین رابطه، در اکتبر امسال پورشه از نصب لاستیک‌های جدید میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ به‌صورت رایگان روی تمام نمونه‌های کاررا GT خبر داد. به‌گفته پورشه، این لاستیک‌های جدید از طریق همکاری با میشلن به‌طور اختصاصی برای کاررا GT توسعه پیدا کرده‌اند و عملکرد خودرو را بهبود می‌بخشند.

این شرکت وعده مسافت توقف کوتاه‌تر، بهبود هندلینگ و مهم‌تر از همه، امکان ثبت لپ‌تایم‌های سریع‌تر در پیست‌ها را داده است. نشریه آلمانی اسپرت اتو این شانس را پیدا کرد که ادعای پورشه را با استفاده از راننده اختصاصی این شرکت یعنی یورگ برگمایستر و با پشتیبانی تیم ‌ریسینگ در نوربرگ‌رینگ آزمایش کند.

برای این کار از یک کاررا GT زردرنگ با لاستیک‌های جدید استفاده شد. این کاررا GT با رانندگی برگمایستر توانست یک دور پیست نوربرگ‌رینگ را در ۷دقیقه و ۱۲ ثانیه طی کند. این زمان جدید ۱۶ثانیه سریع‌تر از مدتی است که این خودرو در سال ۲۰۰۴ با رانندگی والتر روهرل در جهنم سبز به ثبت رساند.

زمان جدید کاررا GT در نوربرگ‌رینگ حتی از برخی خودروهای مدرن مثل پورشه ۹۱۱ GT۳ نسل ۹۹۱، ب‌ام‌و M۴ CSL و لکسوس LFA هم سریع‌تر بود. این موضوع نشان می‌دهد تکنولوژی لاستیک چقدر پیشرفت کرده و لاستیک‌های جدید چطور می‌توانند به خودروهای قدیمی جانی تازه ببخشند.

در نسخه تولیدی، حجم پیشرانه V۱۰ کاررا GT از ۵.۵ به ۵.۷ لیتر افزایش یافت و قدرت آن از ۵۶۶ اسب‌بخار به ۶۱۲ اسب بخار رسید.

این موتور ۵۹۰ نیوتون‌متر گشتاور داشت و انتقال نیروی آن صرفا توسط یک گیربکس شش سرعته دستی صورت می‌گرفت. به‌گفته پورشه، کاررا GT طی ۳.۹ثانیه از صفر به سرعت صد و در ۹.۹ ثانیه به دویست کیلومتر بر ساعت می‌رسید اما کارانددرایور در آزمایش خود در سال ۲۰۰۴، شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را در ۳.۵ ثانیه ثبت کرد. حداکثر سرعت رسمی این هایپرکار آلمانی هم ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده بود.

source

توسط elmikhabari.ir