این امر مخصوصاً در عناوینی که شامل فهرستها یا ارائه تعداد مشخصی از نکات هستند، بسیار مؤثر است. شبکههای اجتماعی علاوه بر اینکه بستر بسیار خوبی برای تولید محتوا هستند، برای ارتقای محتوا هم کاربردهای فراوانی دارند. در مرحله اول علاوه بر تعیین هدف، شناختی هم از مخاطب هدف پیدا کردهاید. بهتره بخش اول مقاله رو با این اطلاعات که همزمان مهمترین اطلاعاتی هستند که میخوایم راجع به یه موضوعی به مخاطب بدیم شروع کنیم. این اطلاعات میآن اول. البته این بحث راحتتر خونده شدن یه مفهوم نسبیه و ما میدونیم که راحت خونده شدن میتونه بر موارد و معیارهای زیادی دلالت کنه. محتوای همیشه سبز، محتواییه که با گذشت زمان منقضی نمیشه (مثل همین مقالهای که الان دارید از ما میخونید) و ترافیک دائمی برای سایت میآره. اینکه شما بخواید همه بیان و محتوایی که تولید کردید رو بخونند، خیلی کم پیش میآد و حتی اگه بلاگر سطح یکی مثل نیل پتل باشید، باز هم خیلی از خوانندگان معمولی و رهگذر، علاقهمندان، متخصصین بلاگ نویسی یا فعالان حوزه دیجیتال مارکتینگ ممکنه هیچ وقت رغبت نکنند بیان چیزی از مقالات شما بخونند. هیچ اشکالی نداره! باز میشه این تقسیم بندی رو راحتتر هم کرد حتی.
در مقابل، محتوای ترند و زماندار اینجوریه که یه باره ترافیک زیادی برامون میآره؛ اما بعد سریع از بورس میافته و دیگه خواننده نداره. راجع به باکیفیت بودن اما اوضاع یه مقدار فرق میکنه. برای نوشتن یه محتوای باکیفیت شما باید حتما از یه طرف، مقالهای جامع و پربار بنویسید تا نیازهای مخاطب رو پاسخ داده باشید و از سمت دیگه باید روی انواع کلمات کلیدی تمرکز کنید تا مقاله در گوگل رتبه خوبی بگیره و به دست مخاطب برسه. بهتره موضوع یا کلمه کلیدی موردنظرتون رو توی گوگل سرچ کنید و از کسانی که راجع بهش نوشتن یادداشت برداری کنید. برای تازه بودن شما نیاز به تحقیقات بازار محتوا، متخصصین تولید محتوا یا ابزاری دارید که بتونند تشخیص بدن چه موضوع یا موضوعاتی تازه قلمداد میشن. ۱. چه کسایی مشتری خدمات یا محصولات شما هستند. کارشناسان بخش ارتباط با مشتری یکی از مهم ترین قسمت های هر کسب و کاری هستند. به عنوان مثال اگر در زمینه بالا بردن میزان فروش یک کسب و کار فعالیت می کنید قطعا فردی که بیزینس بزرگی دارد فرصت کمی برای مطالعه مقالات سایت یا تماشای ویدئو دارد، بنابراین می توانید با تولید پادکست او را هنگام رانندگی همراهی کنید…
طول محتوا و مطالب سایت یکی دیگر از معیارهایی است که موتور های جستجو آن را به عنوان معیاری برای رتبه بندی سایت ها در نظر می گیرند. با اینکه تولید محتوا سایت بیشتر شامل متن است، ولی در کنار آن لازم است که از فرمتهای دیگر هم استفاده کنیم. هربار که او روی مقاله یا ویدئویی از ما کلیک میکند، نام ما بیشتر و بیشتر در خاطرهاش حک میشود. آخر سر هم میپرسید حالا مخاطب ما خوبه چه اطلاعاتی رو بدونه (هر چند این اطلاعات اصلا ضروری هم نباشند)؟ حالا که ایده اصلی این رو پیدا کردید که مقاله شما چه دیدگاهی میتونه داشته باشه، وقتشه برید سراغ نوشتنش. دقیقاً معلوم نیست اولین بار چه فردی یا کدام کسبوکار این ایده را اجرا کرد. حالا از خودتون سوال بپرسید که نگاهشون چه فرقی با نگاه شما داره؟ بنابراین، یکی دیگه از ترفندهای تولید محتوا اینه که طبق این الگو، ما به شیوهای اطلاعاتی که میخوایم به مخاطبان بدیم رو دستهبندی کنیم که بتونند حتی با این شکل خوندن هم بهش دسترسی پیدا کنند. نکته جالب راجع به محتوای همیشه سبز اینه که شما نیاز ندارید برای گرفتن ترافیک بیشتر نشر یا بازنشرش بدید.
درواقع، یکی دیگه از فنون تولید محتوا اینه که شما بیایید و تمرکزتون رو بذارید رو مخاطبین تاپ و دسته اولی که دارید. اما برگردیم سر بحث فنون تولید محتوا و محتوای همیشه سبز. توصیه میکنیم بین محتواهای همیشه سبز و محتواهای زماندار و ترند، تعادل ایجاد کنید. در سادهترین روش، کافیست عبارت موردنظر را در نوار جستجوی گوگل وارد کنید و با جابهجا کردن space بین کلمات آن، عبارات متنوعی را که توسط کاربران جستجو شده، ببینید. ببینید راجع بهش چی میگن و کلا نگرش و دیدگاهشون راجع به این موضوع چیه. حرف میزنیم. عکسها، ویدئوها، تصویرها، و حالا هر چیز دیگهای که برای بسط دادن موضوع میخوایم ازش استفاده کنیم، جاش این جاست. و چطور میتونید تخصص خودتون رو وارد بحثی راجع به این موضوع کنید؟ با توجه به موضوع کسبوکار یا نیازهای خود، میتوانید از یک یا ترکیبی از انواع محتوا برای جذب و ارتباط با مخاطبان خود استفاده کنید. ۱. راجع به موضوع مقاله یه مقدار تحقیق کنید.