اطلاعات کماهمیتتری مانند حامیان کنفرانس، تاریخچهی برگزاری و لیست منابع میتوانند در انتهای متن گنجانده شوند تا مخاطب در ابتدا دچار کسالت نشود. فرض کنیم قرار است مطلبی دربارهی برگزاری یک کنفرانس بنویسید. شکل مطلوب این محتوا این است که در ابتدا به مهمترین اطلاعات مانند موضوع کنفرانس، محل برگزاری و سخنرانان بپردازید. در ضمن توضیحات متا به موتورهای جستوجو در درک موضوع مطلب کمک میکند. این در حالی است که برای خواندن یک محتوای متنی ۲۵۰ کلمهای به طور میانگین به ۶۰ ثانیه زمان نیاز داریم. محتوای وبلاگها که به طور معمول با موضوعات آموزشی تولید میشوند به دارای ظرفیت بیش ۳۰۰۰ کلمه نیز هستند. بعد از تولید محتوا سریعا آن را منتشر نکنید، حتما چندبار بعد از یک روز یا چند ساعت آن را بخوانید تا به بهترین شکل آن را ویراستاری کنید. احتمال دارد خواننده با باز کردن متن شما اول میانهی آن را ببیند. همانطور که پیش از این اشاره کردیم، خوانایی متن یا وضوح متن یکی از مهمترین عناصر اصول تولید محتوا است. با دانستن نیازهای مشتریان و آنچه برایشان مهم است میتوانید محتوای بهتری تولید کنید. این اصل مهم را فراموش نکنید: مشتری کمحوصله است.
پس با اینکه وجود اطلاعات مهم و جذاب در ابتدای متن ضروری است، اما نباید از یکپارچگی و توزیع یکسان اطلاعات در کل متنتان غافل شوید. بیشک محتوای کوتاهتر و یا طولانیتری که اطلاعات جامع و مفیدی را به مخاطبان خود انتقال دهد از ارزش بالایی برخوردار است، اما اعداد ذکر شده در این بخش نشاندهنده تأثیرگذارترین طول محتوا در پلتفرمها و قالبهای محتوایی مختلفی است که به رشد وبسایت کمک میکنند. محتوای شما چگونه از دیگر محتواها متمایز میشود؟ به عنوان مثال، برخی از محتواهای یک وبسایت دو یا سه پاراگراف و برخی محتواهای دیگر در همان وبسایت از هزاران کلمه تشکیل شدهاند. از مزایای دیگر این روش تبلیغات میتوان به نرخ تبدیل بالای آن اشاره کرد، چراکه این تبلیغات فقط به مخاطبان هدف نمایش داده میشوند و در نتیجه، افراد بیشتری به استفاده از محصولات و خدمات کسبوکار شما ترغیب میشوند. استفاده از تصاویر دست اول و مرتبط به دلیل قابلیت اشتراک گذاری بالا علاوه بر افزایش ترافیک منجر به افزایش نرخ تبدیل میشود.
به همین دلیل تشخیص و تعیین طول مناسب محتوا بر اساس فاکتورهای خاصی مشخص میشود. اگر مخاطب شما نتواند به هر دلیل متن را به صورت روان و پیوسته بخواند شما در انتقال پیام ضعیف عمل کردهاید. استفاده نامناسب از انکر تکستها که کلمات و عبارت الصاق شده به لینک هستند نیز در لینک دهی به منابع مرتبط از اهمیت بالایی برخوردار است. یعنی می توان نتیجه گرفت که هر چی مدت زمان بیشتری را صرف مطالب با کیفیت کنید و هر چه حجم مطالب شما بیشتر باشد می توانید قدرت دامنه بالاتری داشته باشید و در رتبه بندی های کلمات کلیدی رقابتی آسان تر و زودتر در صفحه اول Google بالا می آیید. باید دایرهی واژگانتان را گسترش دهید تا بتوانید سادهترین و گویاترین کلمات را انتخاب کنید. بنابراین، برای بهبود رتبه سایت در گوگل باید محتوایی تولید کنیم که متناسب با Search Intent یا هدف جستجوی کاربران باشد. برای مثال شما می توانید در مورد نحوه ی تاسیس شرکت، چالش هایی که پشت سر گذاشته اید و روند تولید محصولات برای مخاطبانتان بگویید.
2. جذب مشتری: محتوا دعوتنامهای است برای مهمانی که در آن محصولات شما ستارههای شب هستند. او معتقد است که مشتریان به محصولات یا خدمات کسب و کارها اهمیتی نمیدهند، بلکه نیازها و خواستههای خودشان در اولویت است. باید زمانی را به این اختصاص بدهید تا بفهمید شرکت شما قرار است چه کمکی به بهبود کیفیت زندگی مشتریان بکند. اما پس از اگاهی از هدف سایت، قبل از آن که حتی یک کلمه بنویسید، باید بدانید برای چه کسی می خواهید مطلب بنویسید. هر مطلبی را که می خوانید درک مطلب کنید و آن را برای خود یادداشت کنید. باید تفاوت بین نویسندهی مقالهی علمی یا کتاب دانشگاهی را با نویسندهی محتوای دیجیتالی درک کنید. مخاطب وبلاگها افرادی هستند که برای دریافت اطلاعات کامل وارد وبسایتها میشوند، در نتیجه زمانی که وارد یک وبسایت میشوند به دنبال محتوای مختصر و کوتاه نیستند و این نوع محتوا را ارزشمند شناسایی نمیکنند. وقتی خواننده با شما همراه شد و به سمت نوک هرم پیش رفت، میتوانید جدیتر و تخصصیتر بنویسید. در این دوره با صفر تا صد تکنیکهای محتوا در وب آشنا خواهید شد. چگونه میتوان در تولید محتوا موفق شد؟ در این بسته، 5 دوره کاربردی و تخصصی وجود دارد که شما از تولید محتوا با موبایل تا تولید محتوای متنی و نوشتن استراژی محتوا را کامل و قدم به قدم یاد میگیرید.