گروه GDC (کنفرانس توسعهدهندگان بازی) در جدیدترین گزارش تحلیلی خود درباره وضعیت کنونی صنعت بازیهای ویدیویی گفته است توسعه و پشتیبانی از بازیهای لایو سرویس همچنان یکی از اولویتهای مهم شرکتهای بزرگ و AAA بازیسازی به شمار میآید. در یکی از کلیدیترین نکات این گزارش مشخص شده است درحالحاضر حدود یک سوم از توسعهدهندگان AAA در حال کار روی بازیهای سرویسمحور هستند.
درحالیکه بازار آثار سرویسمحور در بهترین حالت هم ناپایدار توصیف میشود، تنها تعداد کمی از این آثار موفق شدهاند مخاطبان را برای تضمین کسب سود پایدار خود حفظ کنند و در عوض اکثر بازیهای لایو سرویس نظیر بازی Concord پس از شکست اولیه از بازار حذف میشوند یا بهمانند The Last of Us Online قبل از رونمایی کاملا کنار گذاشته شدهاند.
در گزارش GDC میخوانیم: «از هر سه توسعهدهنده AAA که مورد پژوهش قرار گرفتهاند، یک نفر تایید کرده است که روی بازیهای لایو سرویس کار میکند که ۳۳ درصد از توسعهدهندگان AAA را شامل میشود. همچنین در میان تمام توسعهدهندگان نظرسنجیشده (AAA و غیره) مشخص شد هماکنون ۱۶ درصد توسعه یک بازی سرویسمحور را پیش میبرند، ۱۳ درصد اظهار داشتهاند که به توسعه این بازیها علاقه دارند و ۴۱ درصد اعلام کردند اصلا علاقهای به این کار ندارند.
source