1
در پژوهش «Global500 پانصد برند ارزشمند جهان ۲۰۲۵» که توسط سازمان بینالمللی ارزیابی برندها، Brand Finance، تهیه شده است، اپل با ارزش برند 574.5 میلیارد دلار بار دیگر در جایگاه نخست قرار گرفت.
در لیست ارزشمندترین برندهای جهان، اپل همچنان در صدر قرار دارد. این شرکت با ارزش برند 574.5 میلیارد دلار مانند سال گذشته به عنوان ارزشمندترین برند جهان شناخته شد. ارزش برند اپل در سال 2024 برابر با 516.6 میلیارد دلار بود.
مایکروسافت با حدود 461.1 میلیارد دلار و گوگل با 413 میلیارد دلار به ترتیب در جایگاههای دوم و سوم قرار گرفتند. ارزش برند مایکروسافت در سال 2024 برابر با 340.4 میلیارد دلار و گوگل 333.4 میلیارد دلار بود.
در این لیست، شرکت تجارت الکترونیکی آمریکایی آمازون با حدود 356.4 میلیارد دلار در رتبه چهارم و شرکت خردهفروشی آمریکایی والمارت با 137.2 میلیارد دلار در رتبه پنجم قرار گرفتند. سامسونگ از کره جنوبی با 110.6 میلیارد دلار ششم، تیکتاک از چین با 105.8 میلیارد دلار هفتم، فیسبوک از آمریکا با 91.5 میلیارد دلار هشتم، انویدیا از آمریکا با 87.9 میلیارد دلار نهم و شرکت استیت گرید از چین با 85.6 میلیارد دلار در جایگاه دهم قرار گرفتند.
در لیست Global500، 190 شرکت آمریکایی حضور دارند، در حالی که چین 55 شرکت، ژاپن 36 شرکت، فرانسه 35 شرکت، آلمان 27 شرکت و بریتانیا 17 شرکت در این لیست دارند.
در این رتبهبندی، برندهای ترکیهای موفق به ورود به جمع 500 برند برتر نشدند.