در جریان کنوانسیون انجمن ملی نمایندگی‌های خودرو (NADA) در نیواورلئان، شرکت استلانتیس تأیید کرد که مدل جدید دوج چارجر سیکسپک، که با موتور احتراقی عرضه خواهد شد، سرانجام تا “تابستان 2025” به نمایندگی‌ها خواهد رسید. تاریخ دقیق هنوز اعلام نشده است، اما اگر این گفته را به‌طور تحت‌اللفظی در نظر بگیریم، انتظار می‌رود که تا 20 ژوئن (31 خرداد) عرضه شود.

مدل سیکسپک قرار است مکمل نسخه الکتریکی چارجر دیتونا باشد، که به‌تازگی به نمایندگی‌ها ارسال شده است. هر دو مدل در مارس 2024 معرفی شدند، اما تمرکز اصلی روی نسخه برقی بود که قرار بود تابستان گذشته عرضه شود. این اتفاق نیفتاد، هرچند که در اواخر سال، استعفای ناگهانی کارلوس تاوارس، مدیرعامل وقت استلانتیس، اوضاع را پیچیده‌تر کرد. بنابراین می‌توان به دوج در این زمینه حق داد.

در حال حاضر، همچنان منتظر جزئیات کامل درباره چارجر سیکسپک هستیم. تنها گزینه موتور، پیشرانه 3.0 لیتری شش سیلندر خطی توئین‌توربوی Hurricane است که در دو نسخه با توان 420 یا 550 اسب بخار عرضه خواهد شد. همچنین می‌دانیم که این مدل، مانند چارجر دیتونا، در دو نسخه دو در و چهار در عرضه می‌شود و سیستم تمام چرخ متحرک (AWD) نیز به‌عنوان یک گزینه در دسترس خواهد بود. اطلاعات بیشتر هنوز منتشر نشده، اما می‌توان انتظار داشت که این خودرو حداقل توانایی اجرای حرکات نمایشی مانند برن‌اوت (Burnout) را داشته باشد!

بیانیه استلانتیس و چالش‌های دوج

این اعلامیه در شرایطی منتشر شد که شرکت مادر دوج، یعنی استلانتیس، به نمایندگی‌ها اطمینان داد که اوضاع در حال بهبود است. در سال گذشته، فروش دوج به‌شدت کاهش یافت، درست مانند سایر برندهای اصلی استلانتیس در آمریکای شمالی. نمایندگی‌ها، کارلوس تاوارس، مدیرعامل سابق استلانتیس، را به دلیل “زوال سریع” برندهای دوج، رم، جیپ و کرایسلر به‌شدت مورد انتقاد قرار دادند.

جف کومور، رئیس بخش فروش استلانتیس در آمریکا، در این باره گفت:
“با نگاهی به سال پیش رو، متوجه شدیم که آنچه نمایندگی‌های ما بیش از هر چیز از ما انتظار دارند، ثبات است. پس از یک سال دشوار در 2024، به‌طور مستقیم به نمایندگی‌ها اعلام کردیم که ما متعهد به حفظ ثبات خواهیم بود و بر جلب اعتماد آن‌ها تمرکز خواهیم کرد، به‌ویژه در زمینه محصولات، قیمت‌گذاری و مشوق‌های فروش.”

source

توسط elmikhabari