شان لیدن، مدیر پیشین پلی استیشن، معتقد است که استراتژی جدید مایکروسافت برای عرضه بازی‌های انحصاری ایکس باکس روی پلتفرم‌های دیگر می‌تواند مانند تجربه موفق شرکت سگا باشد؛ هرچند که این رویکرد چالش‌هایی را نیز به همراه خواهد داشت.

به نقل از VGC، لیدن که تا سال ۲۰۱۹ ریاست بخش استودیوهای جهانی بازی‌سازی سونی را بر عهده داشت، در مصاحبه‌ای با کانال یوتیوب Kiwi Talkz درباره تصمیم اخیر مایکروسافت برای انتشار بازی‌های مهم خود روی پلی استیشن 5 اظهار نظر کرد. به گفته او، در شرایطی که هزینه‌های توسعه بازی به شکل چشمگیری افزایش یافته است، رویکرد مولتی‌پلتفرمی یک استراتژی منطقی به شمار می‌رود.

بااین‌حال، لیدن معتقد است این تصمیم می‌تواند تأثیر منفی بر برند ایکس باکس داشته باشد. او توضیح می‌دهد که وقتی بازی‌ها روی تمام پلتفرم‌ها در دسترس باشند، ایجاد حس ترس از دست دادن که یکی از تاکتیک‌های بازاریابی مهم برای جذب کاربران به یک پلتفرم خاص است، دشوارتر خواهد شد.

اخیرا چندین بازی انحصاری ایکس باکس از جمله Forza Horizon 5 و Indiana Jones and the Great Circle برای پلی استیشن 5 نیز معرفی شده‌اند. فیل اسپنسر، مدیرعامل بخش گیمینگ مایکروسافت نیز تأکید کرده است که هیچ خط قرمزی برای عرضه بازی‌های بیشتری از ایکس باکس برای پلتفرم‌های رقیب وجود ندارد.

source

توسط elmikhabari.ir