. نوشتن خبرنامه یک بخش مهم از کانتنت مارکتینگ در هر بیزینس است چرا که باید تمام اجزا به گونه‌ای طراحی و توسعه پیدا کند تا بتوان از طریق آن لیست‌ایمیلی را توسعه داد، نظر کاربران را جلب کرد و حتی الامکان جلوی لغو دریافت‌ایمیل‌ها از سوی کاربران گرفته شود. این بدین معنی است که باید همه چیز جذاب و مفید باشد تا کاربر را همراه بیزینس شما، گام به گام به پیش ببرد. در این راهنما گویا آی تی راهکار‌هایی به شما ارائه می‌دهد تا در نوشتن خبرنامه مخصوصاً اولین خبرنامه درست عمل کنید.

۴ فاز کلیدی اولیه قبل از نوشتن اولین خبرنامه در ۳۰ روز

۴ فاز اولیه و اصولی برای بسترسازی یک‌ایمیل مارکتینگ اثر‌گذار وجود دارد که باید نسبت به آن اقدام کنید. این ۴= فاز به صورت زیر لیست می‌شوند:

  • انتخاب پلتفرم ایمیل مارکتینگ
  • کارهایی که قبل از نوشتن خبرنامه باید انجام دهید
  • نوشتن اولین خبرنامه (این مطلب)
  • استارت تبلیغ اولین خبرنامه

در این مطلب قصد داریم در مورد دو فاز آخر نکته‌هایی را بیان کنیم.

نوشتن خبرنامه

شروع نوشتن خبرنامه برای رشد لیست ایمیلی

معمولاً وبسایت‌هایی که خبرنامه دارند، به قصد مطلع کردن مخاطبین از محتوای خود یک خبر نامه می‌نویسند. مهم این است که هدف نوشتن خبرنامه در درجه اول این است که شما محتوای جذاب و مفید به اطلاع مخاطبین خود برسانید. معمولاً خبرنامه‌ها در اولین ارسال‌ها به دنبال تبلیغ فروش و محصول نیستند. بنابراین باید روی مقالات سایت خود کار کنید.

به تقویم محتوای سایت خود نگاه کنید و چند پست جذاب انتخاب کنید که می‌خواهید برای خبرنامه از آن‌ها استفاده کنید. اگر سایت شما خالی از محتوا است دقت کنید که حتماً چند مقاله روی سایت داشته باشید.

اولین کاری که باید کنید این است که محتوای مقالات را با دوستان و همکاران به اشتراک بگذارید تا بدین ترتیب بازخوردی از نقاط ضعف و نقاط مثبت آن دریافت کنید.

نکته بعدی این که این مطالب باید کاملاً ویرایستاری شده باشند. ابزار‌های آنلاین زیادی وجود دارد که در ویراستاری و خوانا بودن محتوا به شما کمک می‌کنند. همه چیز باید بی‌نقص باشد و چند بار قبل از ارسال نهایی چک شود چرا که برگرداندن‌ایمیلی که ارسال شده امکان‌پذیر نیست.

راز نوشتن خبرنامه موفق و دوستانه

این جمله را همیشه در نظر داشته باشید که مهم‌ترین بخش یک خبرنامه، در واقع نامه‌نویسی است نه لزوماً اخبار‌رسانی!

وقتی که می‌خواهید خبرنامه بنویسید معمولاً با هزاران مخاطب سر و کار دارید. اما اگر هنگام نوشتن چند مخاطب خاص را مد نظر داشته باشید مطمینا محتوایی که می‌نویسید بیشتر شبیه نامه است. بدین ترتیب آنچه می‌نویسید واضح‌تر و شخصی‌تر می‌شود.

وضوح و شخصی‌نویسی کمک می‌کند تا شما خبرنامه‌ای صمیمی بنویسید و مخاطب را درگیر خود کنید. مخصوصاً اگر خبرنامه شما حاوی مطالبی از یک وبلاگ شخصی است و سازمانی نیست باید بتوانید با اول شخص قرار دادن مخاطب حس صمیمیت و همراهی را بیشتر تقویت کنید.

عنوان خبرنامه را حرفه ای بنویسید

نوشتن خبرنامه
اولین چیزی که معمولاً مخاطب شما با آن در‌ایمیل مواجه می‌شود، عنوان‌ایمیلی است که شما به عنوان عنوان خبرنامه انتخاب می‌کنید. هر چه این عنوان او را بیشتر راغب کند احتمال اینکه روی‌ ایمیل کلیک کند و آن را باز کند و بخواند بیشتر می‌شود.معمولاً عنوان‌های خیلی کوتاه با شکست مواجه می‌شوند. در رابطه با نوشتن عنوان به ۳ نکته زیر توجه کنید:
  • عنوان کوتاه و رازآلود نباشد
  • بهتر است از یک جمله استفاده کنید..
  • بهتر است علت و سود خواندن آن ایمیل را در عنوان تعبیه کنید.

برخی از سرویس های‌ایمیل مارکتینگ به شما این امکان را می‌دهند که علاوه بر نوشتن عنوان بتوانید یکی دو خط در کنار عنوان بنویسید تا شرح بهتری از‌ایمیل داشته باشید. این گزینه همان پری هدر نام دارد. معمولاً ترکیب عنوان و پری هدر می‌تواند به شما کمک کند در کمترین جملات کاربر را قانع به خواندن‌ ایمیل کنید.اگر در عنوان یک وعده واقعی و مفید به مخاطب بدهید این‌ایمیل معمولاً خوب عمل می‌کند. به عنوان مثال اگر در عنوان نوشته‌اید:

این ویدیو جذاب‌ترین فیلمی است که در مورد X دیده‌اید

باید‌ایمیل شما حاوی محتوایی باشد که واقعاً مخاطب بعد از دیدن آن به واقعیت این خبر و پیام شما پی ببرد. در غیر اینصورت اعتماد مخاطب را از دست خواهید داد و شما را صرفاً با وعده‌های تبلیغاتی خواهند شناخت و این یعنی از دست دادن مخاطب.

شما می‌خواهید یک رابطه طولانی مدت با مخاطبین خود داشته باشید بنابراین بهتر است که صداقت داشته باشید و ایجاد حس اعتماد را در فرد مقابل تقویت کنید. هر وعده‌ای که مخاطب در عنوان می‌بیند باید دقیقاً در متن خبرنامه وجود داشته باشد

نوشتن خبرنامه

متن زیر نویس یا کپشن به عکس اضافه کنید

اغلب سرویس های‌ ایمیلی به شما این امکان را می‌دهند که به عکس‌های داخل‌ایمیل یا خبرنامه حین نوشتن خبرنامه یک متن توضیحی اضافه کنید. این کار دو مزیت دارد:

اگر کاربری امکان لود یا دانلود عکس را در‌ایمیل غیرفعال کرده باشد، تصویری در متن خبرنامه شما به او نشان داده نمی‌شود. با نوشتن متن زیر‌نویس یا کپشن هنگام نوشتن خبرنامه او می‌تواند متن زیر‌نویس را ببیند. بنابراین چیزی از دست نمی‌دهد. اگر عکس حاوی اطلاعات مهمی باشد در این صورت این مسأله حل می‌شود. اگر حتی مخاطب لود عکس را غیرفعال نکرده باشد اما به دلیل ناپایداری یا سرعت پایین اینترنت عکس‌ها به طور ناقص لود شوند، وقتی شما برای هر عکس متن زیر‌نویس داشته باشید باز هم مخاطب چیزی را از دست نمی‌دهد.

از طرفی وجود عکس‌ها کمک می‌کنند متن‌ایمیل بلند نشود. در این صورت نوشتن یک زیرنویس کوتاه در زیر هر کس به شما کمک می‌کند تا می‌توانید محتوای مفید به خورد کاربر خود بدهید در حالی که‌ایمیل شما بلند و خسته‌کننده نیست.

 

چطور خبرنامه را تبلیغ کنیم

معمولاً مخاطبین شما از آسمان نازل نمی‌شوند! این جمله بدین معنی است که باید با استراتژی‌هایی آن‌ها را به سمت خود بکشید. یکی از این استراتژی‌ها نوشتن خبرنامه مفید و امکان قابل اشتراک‌گذاری آن است. نکات زیر را در این باره با دقت روی‌ایمیل خود اعمال کنید.

انتشار و اشتراک‌ گذاری در شبکه‌های اجتماعی

اولین محتوای خود را در شبکه‌های اجتماعی که دارید منتشر کنید. کمی در مورد خبرنامه خود توضیح دهید و از مخاطبان دعوت کنید که برای در دسترس داشتن محتوا‌های شما،‌ایمیل خود را ثبت کنند. معمولاً دوستان و همکاران عملیات اشتراک‌گذاری مجدد را برای شما انجام می‌دهند.

 قرار دادن لینک ثبت نام در خبرنامه در بایو شبکه اجتماعی

در هر تعداد شبکه اجتماعی که عضو هستید می‌توانید لینک ثبت نام در خبرنامه را در آن شبکه‌ها قرار دهید. مطمین باشید که لینک کار کند و مخاطب را به درستی به سمت صفحه ثبت نام خبرنامه، سایت و یا هر قسمتی از بلاگ خود که مد نظر دارید هدایت کند.

 

۵ نکته کلیدی برای نوشتن خبرنامه موفق

سعی کنید هر خبرنامه فقط به یک موضوع بپردازد

وقتی فقط روی یک موضوع کار می‌کنید مخاطب بهتر می‌تواند با موضوع ارتباط برقرار کند. ضمن اینکه تمرکز شما نیز به گونه‌ای خواهد شد که به بهترین شکل به آن مطلب خواهید پرداخت. بنابراین احتمال مفید بودن و توجه همه جانبه به آن موضوع بیشتر می‌شود و مخاطب را بیشتر قانع می‌کند.

با سبک نوشتاری دوستانه بنویسید

قبل‌تر هم گفتیم که باید بیشتر روی نامه بودن خبرنامه تمرکز داشته باشید. مخاطب باید با خواندن خبرنامه شما احساس خوب پیدا کند. یکی از این روش‌ها این است که لحن نوشتاری‌تان را صمیمانه کنید.

لینک‌های مرتبط با مطلب قرار دهید

خوب است که در خبرنامه از چند لینک (نهایتاً ۱ لینک به ازای هر ۳۰۰ کلمه) استفاده کنید. اما مهم‌تر از همه این که بهتر است که لینک‌ها مرتبط با موضوع مورد بحث باشد. به عنوان مثال لینکی به محتوا اضافه کنید که درک مخاطب را از موضوع اصلی افزایش می‌دهد ویدیو‌هایی که درک متن شما را بالا می‌برند بهترین لینک‌ها می‌توانند باشند.

به قالب بندی متن توجه کنید

اگر متن کوتاه باشد بهترین تأثیر روی مخاطب پر مشغله امروز خواهد داشت. اما جمله‌های کوتاه در کنار پاراگراف‌هایی که نهایتاً ۴ جمله دارند نیز در موفقیت شما هنگام نوشتن خبرنامه تأثیر مثبت دارند.

آنالیز و تست کنید و بهبود دهید

وقتی خبرنامه‌ای را ارسال می‌کنید تلاش کنید که با تست‌های مختلف آن‌ها را بررسی کنید و در نوشتن خبرنامه بعدی بهبود‌های لازم را به کار بگیرید. بدین ترتیب می‌توانید مطمین باشید که با نوشتن خبرنامه درست مخاطب واقعی خود را جذب خواهید کرد و یک اجتماع وفادار و همیشه همراه برای خود رقم خواهید زد.

اگر در حوزه‌ایمیل مارکتینگ و نوشتن‌ایمیل تبلیغاتی و خبرنامه تجربه‌ای دارید می‌توانید از تجربیات مثبت خود در بخش نظرات برای گویاآی‌تی و خوانندگان این مجله بگویید.

 

منبع کمکی: inboxcollective

بازدیدها: ۴

source

توسط elmikhabari.ir