یکی از بزرگترین معضلات بازیهای تلفن همراه، وجود تبلیغات اجباری است که علیرغم آزار بازیکنان، سود خوبی را برای توسعه دهندگان به ارمغان میاورد. حال شرکت Valve تصمیم گرفته است توسعه دهندگان بازیهای منتشر شده در Steam را از دنبال کردن چنین سیاستی، منع کند.
به تازگی، Valve قوانین جدیدی درباره سیاستهای خود پیرامون بازیهای حاوی تبلیغات درون برنامهای وضع کرده است. در این قوانین، Valve به وضوح متذکر شده است که هرگونه تبلیغ که به هر شکلی بخشی از گیمپلی یا محتوا را تحت تاثیر قرار بدهد، ممنوع خواهد بود. برای مثال، در بخشی از بیانیه این شرکت آمده است:
توسعه دهندگان نباید از تبلیغات به عنوان راهبردی برای درامدزایی از بازی خود، استفاده کنند. اموری مانند منحصر کردن بخشهایی از گیمپلی به تماشای تبلیغات یا دادن پاداشی بابت مشاهده کردن آنها، ممنوع خواهد بود.
Valve در نهایت به توسعه دهندگان پیشنهاد میکند برای افزایش درآمد خود، در کنار فروش، به ارائه ریزتراکنشها، افزونهها و محتوای قابل دانلود (DLC) روی بیاورند.
source