طبق مطالعهای که توسط Modl.ai منتشر شده است، ۷۷ درصد از توسعهدهندگان بازی احساس میکنند که کنترل کیفیت (QA) کافی برای آخرین بازیهای خود انجام ندادهاند. علاوهبراین ۵۰ درصد از آنها معتقدند که بودجههای کنترل کیفیت به اندازه کافی رشد نکرده است تا بتواند با پیچیدگی فزاینده بازیهای مدرن همگام شود. ۹۴ درصد از توسعهدهندگان بر این باورند که هوش مصنوعی در آینده کنترل کیفیت بازیها نقش مهمی ایفا خواهد کرد؛ اما تنها ۱۸ درصد احساس میکنند که کاملا آماده پیادهسازی AI در تمام فرایندهای کنترل کیفیت خود هستند.
در سالهای اخیر شاهد عرضه بازیهایی بودهایم که در وضعیت بسیار بدی منتشر شدهاند. STALKER 2 در سال گذشته با استقبال خوبی مواجه شد؛ اما به دلیل وجود باگهای متعدد، مخصوصا در نسخههای کنسولی مشکلات زیادی داشت. Cyberpunk 2077 نیز در سال ۲۰۲۰ بهقدری پر از مشکلات فنی بود که منجر به مسائل قانونی برای شرکت سرمایهگذار شد.
source