پس از سالها انتظار، سرانجام شرکت Koei Tecmo مدتی پیش در رویداد Xbox Developer Direct به صورت رسمی از بازی Ninja Gaiden 4 رونمایی کرد. همانطور که از نام آن مشخص است، این یک ریبوت نیست و دنباله مستقیمی بر عنوان Ninja Gaiden 3 محسوب میشود.
بازی Ninja Gaiden 4 در پاییز ۲۰۲۵ برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد و از روز اول عرضه در دسترس مشترکان سرویس گیم پس قرار خواهد گرفت. در این مقاله به بررسی همه اطلاعاتی که تاکنون از این عنوان منتشر شده است، میپردازیم.
همکاری PlatinumGames در ساخت بازی

در هنگام معرفی Ninja Gaiden 4 اعلام شد که استودیوی Team Ninja تنها توسعهدهنده بازی نیست و این اثر با همکاری PlatinumGames ساخته میشود. استودیوی PlatinumGames سابقه توسعه آثار مشهوری همچون Metal Gear Rising Revengeance و Bayonetta را در کارنامه خود دارد.
بازگشت به توکیو
بازیکنان در این نسخه بار دیگر به شهر توکیو بازمیگردند، اما این بار کلانشهر متفاوتی را خواهند دید. حالا اژدهای تاریکی که ریو هایابوسا در بازی Ninja Gaiden: Dragon Sword آن شکست داد بازگشته و وحشت را به دل شهر انداخته است. شما باید در مسیرهای پر پیچ و خم توکیو حرکت کرده و دشمنان مختلف و اژدهای تاریک را شکست دهید.
شخصیتهای قابل بازی جدید

Yakumo، شخصیت قابل بازی جدید Ninja Gaiden 4 است، یکی از اعضای Raven (قبیله مخالف هایابوسا)، و وارث اصلی نینجا. شخصیت اصلی سری یعنی ریو هایابوسا در این نسخه قابل بازی است و در بخشهای مختلف حضور دارد و یاکومو در مقاطع مختلف در مقابل ریو قرار میگیرد.
اما چرا Team Ninja و PlatinumGames قهرمان متفاوتی را انتخاب کردند؟ یوجی ناکائو، کارگردان و تهیه کننده بازی، در این باره میگوید:
از آنجایی که مدت زیادی از انتشار آخرین بازی این سری میگذرد، ما یک قهرمان جدید میخواستیم تا این مجموعه را برای بازیکنان جدید معرفی کند. ما همچنین میخواستیم طرفداران قدیمی از بازی لذت ببرند، بنابراین Ryu Hayabusa نقش مهمی در داستان داشته و یک چالش بزرگ و نقطهی عطف مهم برای شخصیت یاکومو است.
سیستم مبارزات سریع
در Ninja Gaiden 4 شاهد بازگشت مبارزات پرسرعت این سری خواهیم بود. یاکومو در هر مرحله با انواع موانع و تهدیدات مختلف از جمله Fiendها، مینیباسهای Order در قالب پلیس توکیو و ساموراییهای سایرپانکی اشاره کرد.
Bloodraven Form

مقابله با چندین دشمن به طور همزمان و فهمیدن اینکه چگونه در مبارزات موفق شوید، یکی از اصول مهم این سری بوده است. در این رابطه، Yakumo ابزار جدیدی را به نام Bloodraven Form در اختیار دارد. این قابلیت توسط کارگردان بازی به عنوان تکنیکی برای دستکاری خون خود و دشمنان توصیف شده است. اگر «شرایط خاصی» را در حین مبارزه ایجاد کنید، گزینهای به نام Bloodbath Kill فعال میشود که به وسیله آن دشمنان را میتوانید در یک چشم به هم زدن، به دو نیم تقسیم کنید! این قابلیت منحصربهفرد به بازیکنان اجازه میدهد جریان نبرد را به نفع خود تغییر دهند.
مبارزات یک در برابر یک
شما در نبردهای یک در برابر یک (1vs1) با تهدیدات بسیار قدرتمندی مواجه خواهید شد که بسیاری از باسها سرعتی هماندازه با یاکومو دارند. بررسی حرکات آنها و انتخاب لحظه مناسب، کلید پیروزی است. تاکنون چند باس فایت از جمله یک سامورایی سایبرنتیک بزرگ و یک موجود شیطانی که با چتر آفتابی میجنگد را مشاهده کردهایم. همچنین جنگی علیه خود ریو هایابوسا نیز در بازی وجود خواهد داشت.
مهارتهای جدید و بازگشت مهارتهای قدیمی

مهارتهای Flying Swallow و Izuna Drop با حالتی بهروز شده بازگشتهاند و تنها منحصر به ریو هایابوسا نیستند. یاکومو نیز می تواند از آنها استفاده کند، اما هر دو شخصیت سبکهای مبارزاتی کاملاً منحصر به فردی دارند. استودیوی Team Ninja وعده اضافه کردن مهارتهای جدیدی را میدهد که قبلاً در این سری دیده نشده بودند. علاوه بر این موارد، تکنیکهای Ultimate و Obliteration نیز بازگشتهاند.
گزینههای پیمایش جدید
سری Ninja Gaiden تنها روی مبارزات سریع تمرکز ندارد و در عین حال، به شدت به گزینههای حرکتی و پیمایش سریع متمایل است. سازندگان نوید جابهجایی عمودی را دادهاند و مواردی مانند پرش و دویدن روی دیوار بازگشتهاند. با این حال، بازیکنان همچنین میتوانند روی ریل سر بخورند، در صورت لزوم از یکی به دیگری بپرند و از یک قلاب برای عبور از شکافها استفاده کنند. با توجه به اینکه توکیو در این نسخه در حال ویران شدن است، در حین حرکت با ساختمانها و جادههایی مواجه خواهید شد که در حال فروپاشی هستند.
تکمیل ۷۰ الی ۸۰ درصد از روند توسعه

به گفته کارگردان بازی، ۷۰ الی ۸۰ درصد از پروسه ساخت Ninja Gaiden 4 تکمیل شده و تیمهای توسعه روی پولیش و بهینهسازی کار میکنند. استودیوی PlatinumGames به همکاری نزدیک با Team Ninja ادامه میدهد تا اطمینان حاصل نماید تمام انتظارات طرفداران برآورده خواهد شد. البته این موضوع به معنای عرضه قطعی بازی در پاییز آتی نیست، اما به نظر میرسد همه چیز طبق برنامه پیش رفته است.
ناکائو همچنین اطلاعات بیشتری را منتشر کرد تا طرفداران بدانند این نسخه تا چه اندازه سرگرم کننده و هیجانانگیز است. او به عنوان یک طرفدار و در عین حال توسعهدهنده، وعده داد که همه تلاش خود را برای ارائه تجربهای رضایتبخش چه برای طرفداران قدیمی و چه برای پلیرهای تازهوارد به کار خواهد گرفت.
انتشار احتمالی دموی بازی

استودیوی Team Ninja معمولاً پیش از عرضه رسمی آثار خود، یک دموی قابل بازی منتشر میکند. پیش از عرضه عناوین Nioh 1 و ۲ یک نسخه بتا برای آنها منتشر و بازخوردها به این دو بازی، باعث بهبود تجربه نهایی شد. همچنین برای بازی Wo Long: Fallen Dynasty نیز یک نسخه دمو منتشر شد. شرکت Koei Tecmo این روش را برای عناوین دیگری مانند Dynasty Warriors: Origins نیز به کار گرفته است. بنابراین این احتمال وجود دارد که پیش از انتشار رسمی Ninja Gaiden 4 شاهد عرضه یک دموی قابل بازی از آن باشیم.
source