«من قبلا هم در مصاحبهای گفته بودم که در زمان مدیریت بخش بازیهای فرست پارتی پلیاستیشن، این همیشه کابوس من بود که پلی استیشن به پلتفرم اقلیت بازار تبدیل شود و خوش شانس بودم که این اتفاق رخ نداد. چراکه در این صورت مدیریت بازیهای فرست پارتی همزمان با جدا شدن بهترین بازیسازان ما تقریبا غیرممکن میشد. آنها فقط بازیسازان خلاق نیستند، آنها به نوعی تاجر و بیزنس من هم محسوب میشوند. آنها میخواهند بازیهای خود را جایی بسازند که به بیشترین مخاطب ممکن برسد.»
«اگر یک پلتفرم در اقلیت قرار بگیرد و اگر ما فقط قادر به عرضهی بازیهای خود در این پلتفرم کوچکتر باشیم، در آن صورت این تجارت بازدهی و سودآوری لازم را نخواهد داشت.»
«باتوجه به مقیاس جامعهی کاربران ایکس باکس، طبیعی است که آنها چنین سیاستی در پیش گرفته باشند و به نظر کار درستی هم هست.»
فیل اسپنسر، مدیر بخش گیمینگ مایکروسافت در صحبتهای متعددی اعلام کرده که آنها به دنبال عرضهی بازیهای انحصاری ایکس باکس برای پلتفرم پلی استیشن هستند. اسپنسر معتقد است که این حرکت بسیار هوشمندانه است، چراکه باعث میشود درآمد بسیار بیشتری به ایکس باکس تزریق شده و به بودجهی بازیهای بیشتری تبدیل شود. با اینکه برخی روی موضوع از دست دادن ۳۰ درصدی که سونی به خاطر در اختیار داشتن پلتفرم پلی استیشن از محل فروش بازیهای ایکس باکس به دست میآورد، تمرکز میکنند، اسپنسر روی ۷۰ درصد مخاطبی که از طریق جامعه کاربران پلی استیشن به دست میآورد، توجه دارد.
اسپسنر در اینباره میگوید: «من نمیخواهم اینطور به قضیه نگاه کنم که هیچ راهی برای درآمدزایی و تجارت ما در آنجا وجود ندارد و نمیتوانیم طرفداران بازیهای خودمان را در آنجا پیدا کنیم. من دیگر سعی نمیکنم که آنها را به سمت ایکس باکس بیاورم، مردم روی جایی که بازیهای ما قرار دارد سرمایه گذاری کردند.»
source