مارتی استراتون (Marty Stratton)، کارگردان DOOM: The Dark Ages، در صحبتهای جدید خود علت تاکید بالای این بازی بر داستان را توضیح میدهد.
سری DOOM همواره بیشتر به دلیل گیمپلی جذاب و هیجانانگیز خود معروف بوده است، با این حال در نسخههای اخیر به داستان نیز بیشتر پرداخته شده است. کارگردان DOOM: The Dark Ages در مصاحبه با مجله Edge اظهار داشت تمرکز این بازی بر داستان به این دلیل انجام شده که داستانهای بازیهای جدیدتر DOOM بسیار محبوب بودهاند.
استراتون همچنین اشاره کرد که بازیکنان از کشف داستانهای بازی DOOM (2016) با وجود داستان سرایی اندک و تمرکز کم آن لذت بردند.
وی در این باره میگوید:
در بسیاری از مصاحبههایی که انجام میدهیم، اولین سوال در مورد داستان است. کانالهایی در یوتیوب وجود دارد که به طور اختصاصی به تجزیه و تحلیل جزئیات داستانها میپردازند. ما دادههایی داریم که نشان میدهد در DOOM Eternal درصد بسیار زیادی از افرادی که به تجربه بازی میپردازند، میان پردهها (Cutscene) را تماشا میکنند.
یک بازی DOOM که داستان ندارد، تنها یک اثر آرکید محسوب میشود. با این حال، افرادی هستند که این تجربه را دوست دارند.
شایان ذکر است که DOOM Eternal نسبت به نسخههای قبلی تاکید بسیار بیشتری بر داستان داشته است. بخش زیادی از تاریخچه پسزمینه و Lore نه تنها از طریق متنها و توضیحات آیتمها، بلکه از طریق میان پردهها و مکالمات نیز گسترش یافت.
بازی DOOM: The Dark Ages در تاریخ ۱۵ مه ۲۰۲۵ (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴) برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد.
source