بازی Assassin’s Creed Shadows به عنوان جنجالیترین و بلندپروازانهترین نسخه از این سری شناخته شده است؛ با تمرکز روی ژاپن فئودالی که بسیاری آن را از نظر تاریخی نادرست میدانند.
این موضوع را باید در نظر داشته باشیم که حضور یاسوکه، یک شخصیت اصلی آفریقایی، نیز بسیاری را ناراضی کرده است. در حالی که برخی از بازیکنان با حضور یاسوکه به عنوان یکی از شخصیتهای اصلی مشکل دارند، نسخه اول بازی با حضور این سامورایی برنامهریزی نشده بود. سازندگان Assassin’s Creed Shadows در یک مصاحبه جدید، مشخص کرده که ابتدا نائویی را به عنوان تنها شخصیت اصلی انتخاب کرده بودند و یاسوکه را در نقطهای دیگر از توسعه به بازی آوردند.

در مصاحبهای با Gamerant، از سازندگان Assassin’s Creed Shadows در مورد مراحل اولیه توسعه بازی سوال شد. جاناتان دومون، کارگردانی اجرایی بازی، گفت:
ما تصمیم گرفتیم به سمت دو دیدگاه و سبک بازی متفاوت حرکت کنیم. پس از این تصمیم بود که یاسوکه به ماجرا اضافه شد.
حتی از فیلمهای گیمپلی نیز مشخص است که شخصیت نائویی بسیار پیچیدهتر از یاسوکه به نظر میرسد. گویا دلیل این موضوع، اضافه شدن سامورایی به عنوان شخصیت اصلی دوم در پروسه ساخت است. البته هیچ عنوانی از مرحله اول توسعه تا پایان شکل اولیه خود را حفظ نمیکند.
با این حال، شخصیت او همچنان بسیار جالب به نظر میرسد و بازی کردن با یک دیدگاه و سبک بازی متفاوت هیجانانگیز است و به بازیکنان آزادی بیشتری میدهد. تأخیرها به نفع این بازی نقشآفرینی عمل کردهاند زیرا برداشتهای اولیه کاملاً مثبت بوده و نشاندهنده یک عرضه قوی و موفق هستند.
بازی Assassin’s Creed Shadows در تاریخ ۲۰ مارس ۲۰۲۵ (۳۰ اسفند ۱۴۰۳) برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و PC عرضه خواهد شد. در این نشانی میتوانید ۲۰ دقیقه از گیمپلی این اثر را تماشا کنید.
source