هیدئو کوجیما به‌تازگی در برنامه رادیویی‌اش اعلام کرده که پس از اتمام مراحل توسعه‌ی Death Stranding 2: On the Beach، استودیوی Kojima Productions وارد مرحله‌ی تازه‌ای خواهد شد. این گفته‌ها توسط کاربر ژاپنی توییتر با نام Genki_JPN ترجمه شده‌اند.

در فاز دوم، کوجیما قصد دارد علاوه بر ادامه‌ی کار روی دو پروژه‌ی OD و Physint، یک سریال انیمه هم تولید کند. او همچنین گفته که هنوز نسبت به آینده‌ی کاری خود بعد از اتمام پروژه‌ی Physint مطمئن نیست و ممکن است پس از آن یا سراغ ساخت بازی جدیدی برود یا حتی وارد عرصه‌ی فیلم‌سازی شود.

کوجیما در توضیح فاز اول استودیو، اشاره کرده که آن دوران، زمانی برای خلق IPهای جدید بوده که بعداً امکان توسعه‌ی بیشتر و انتشار روی پلتفرم‌های گوناگون را داشته‌اند. او همچنین تأکید کرده که از آن‌جایی که Kojima Productions همچنان یک استودیوی مستقل محسوب می‌شود، برای پروژه‌های بعدی باید به دنبال همکاری‌های جدید باشد.

بازی Physint که نخستین بار در فوریه ۲۰۲۴ معرفی شد، یک بازی مخفی‌کاری جدید از کوجیما بوده که از آن به‌عنوان یک «بازی نسل بعدی در ژانر اکشن جاسوسی» یاد شده است. کوجیما گفته که توسعه‌ی کامل این بازی پس از انتشار Death Stranding 2 آغاز خواهد شد. این کارگردان محبوب همچنین بیان کرد که تا دو سال دیگر، چهلمین سالگرد شروع حرفه‌اش در صنعت بازی‌های ویدیویی را جشن می‌گیرد و امیدوار است که Physint نقطه‌ی اوج دوران حرفه‌ای‌اش باشد.

در همین حین، کوجیما به‌صورت هم‌زمان مشغول کار روی پروژه‌ی OD برای مایکروسافت هم بوده است؛ یک بازی ترسناک که در دسامبر ۲۰۲۳ به‌صورت انحصاری برای ایکس‌باکس معرفی و با یک تریلر در The Game Awards از آن رونمایی شد. اطلاعات زیادی از OD در دست نیست، اما می‌دانیم که این بازی با استفاده از موتور Unreal Engine 5 توسعه می‌یابد و از فناوری ابری مایکروسافت بهره خواهد برد.

در ژانویه، کوجیما به برخی مشکلات در توسعه‌ی OD و Physint به‌دلیل اعتصاب بازیگران اتحادیه‌ی SAG-AFTRA اشاره کرده بود، اما ابراز امیدواری کرد که در طول سال جاری توسعه‌ی هر دو پروژه از سر گرفته شود.

source

توسط elmikhabari.ir