سرانجام پس از نزدیک به یک سال گمانهزنی و درز اطلاعات مختلف، شرکت Bethesda به طور رسمی از ریمستر بازی The Elder Scrolls IV: Oblivion رونمایی کرد. چه جزو افرادی باشید که برای اولین بار قرار است به تجربه سری The Elder Scrolls بپردازید و چه از آن دسته از طرفداران قدیمی سری باشید که میخواهید دوباره به بهانه این ریمستر، به سرزمین Cyrodiil قدم بگذارید، بهتر است از تغییرات بزرگ این ریمستر نسبت به نسخه اصلی آگاه باشید.
The Elder Scrolls: Oblivion چهارمین عنوان اصلی از این سری محسوب شده و همواره جایگاه خاصی را در قلب طرفداران فرنچایز در کنار Skyrim داشته است. حال Bethesda با عرضه این ریمستر، ضمن حفظ DNA اثر، تغییرات قابل توجهای را نیز در بخشهای متعددی از آن اعمال نموده است. در ادامه، به تشریح این تغییرات جدید و بهبودهای اعمال شده در ریمستر بازی The Elder Scrolls IV: Oblivion خواهیم پرداخت.
جلوههای بصری خیرهکننده

این ریمستر به خوبی از ابزارهای گوناگون موتور بازیسازی Unreal Engine 5 برای بهبود قابلتوجه جلوههای بصری و عملکرد گرافیکی استفاده میکند. این بدان معناست که شما مناظر خیرهکننده، مدلهای کاراکتر با جزئیات بیشتر، هماهنگسازی بهبودیافته لبها هنگام سخن گفتن و افکتهای جوی طبیعی خواهید داشت که دنیای Cyrodiil را زندهتر از همیشه جلوه میدهند.
در این ریمستر، بازی Oblivion به طور دستی و کامل از نو بازسازی شده است. از شخصیتها گرفته تا سلاحها، محیط، درختان و اصولاً هر چیزی که در بازی مشاهده خواهید کرد، همگی بهبودهای بصری خیرهکنندهای را دریافت کردهاند. همچنین، سیستم نورپردازی پیشرفتهای در این عنوان پیادهسازی شده که به طور دقیق نحوه تعامل نور با محیط را شبیهسازی میکند تا اتمسفری واقعگرایانهتر را به شما ارائه دهد.
البته تنها محیط بازی نیست که دستخوش تغییرات بصری شده است. استودیوی Virtous ضمن طراحی دوباره ویژگی ظاهری کاراکترهای هر نژاد، NPCها را با تکنولوژی جدید حالات چهره و هماهنگی گفتار و حرکات لب مجهز کرده است تا شخصیتهای پویاتری را وارد جهان بزرگ بازی کند.
گیمپلی بهبود یافته

در بخش گیمپلی نیز، بهبودهایی زیادی در ریمستر بازی The Elder Scrolls: Oblivion مشاهده میشود. از مهمترین تغییرات این بخش، میتوان به اضافه شدن قابلیت دویدن، بهبود ویژه انیمیشنهای مبارزات، افزودن جلوههای صوتی و بصری به مبارزات و جادوها، پیادهسازی واکنشها کاراکترها نسبت به ضربه و در نهایت بهبود دوربین سوم شخص اشاره کرد.

تلاشهای Bethesda برای مدرن کردن تجربه بازی Oblivion، تنها به موارد بالا محدود نمیشود. مهمترین تغییری که موجب بهبود تجربه کلی و رفع یکی از بزرگترین مشکلات نسخه اصلی خواهد شد، طراحی مجدد سیستم ارتقای لول بازی (leveling system) بازی است که با الهام از سیستم ارتقای Skyrim، دست خوش تحول بزرگی شده است. همچنین این ریمستر در بخش رابط کاربری نیز تغییرات ویژهای نسبت به نسخه اصلی با هدف کاهش پیچیدگی و سادهسازی کلی به خود دیده است.
از دیگر ویژگیهای جذاب این ریمستر، میتوان به افزودن دیالوگهای جدید، خصوصاً در بحث صداهای اختصاصی بیشتر برای نژادهای مختلف، اشاره کرد. در نسخه اصلی به دلیل محدودیتهای فنی، صداگذاری اکثریت نژادها توسط تعداد محدودی از صداپیشگان انجام شده بود که در این ریمستر، این مشکل مرتفع شده است.

پیش از آنکه The Elder Scrolls: Skyrim با عرضه طوفانی خود در سال ۲۰۱۱ صنعت گیمینگ را متحول کند، این Oblivion بود که به عنوان بهترین نسخه سری شناخته میشد. این بازی که در سال ۲۰۰۶ منتشر شد، از سوی منتقدان و طرفداران به دلیل جهان پر از داستانهای کوچک و بزرگ، کوئستهای فراوان و شخصیتهای فراموش نشدنی مورد ستایش قرار گرفت.
حال طرفداران جدید و قدیمی میتوانند این عنوان نقش آفرینی افسانهای را با پشتیبانی از نرخ ۶۰ فریم برثانیه و وضوح 4K، در پلتفرمهای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و رایانههای شخصی تجربه کنند.
source