شوهی یوشیدا، مدیر اجرایی سابق و چهره شناختهشده پلی استیشن، اخیرا فاش کرد که نسخه اولیه بازی محبوب Gran Turismo برای کنسول پلی استیشن 1، به دلیل تمرکز افراطی بر شبیهسازی واقعگرایانه، بیش از حد دشوار بوده و سرگرمکنندگی لازم را نداشته است. به گفته او، بازخورد او و نتایج آزمایش کاربران، نقش کلیدی در تعدیل این واقعگرایی و نجات سرنوشت این مجموعه ایفا کرد.
به نقل از Gamingbolt، شوهی یوشیدا که سابقهای طولانی در شرکت سونی و برند پلی استیشن دارد، در گفتگویی تازه با رسانه پلیاستیشن اینساید، یکی از لحظات مهم و کمتر گفتهشده دوران حرفهای خود را بازگو کرد: ارائه بازخورد درباره نسخه اولیه بازی Gran Turismo، اثری که بعدها به یکی از ستونهای اصلی برند پلی استیشن تبدیل شد.
یوشیدا به خاطر میآورد که کازونوری یامائوچی، طراح افسانهای این سری، در مراحل توسعه اولین Gran Turismo، نسخهای کاملا متعهد به شعار روی جلد بازی یعنی شبیهساز واقعی رانندگی ساخته بود. یوشیدا که جزو نخستین افرادی بود که این نسخه اولیه را تجربه کرد، آن را بسیار پیشرفته اما با گیمپلیای به شدت سخت توصیف میکند. او در این رابطه میگوید: «راستش را بخواهید، او [یامائوچی] واقعا در مورد شبیهسازی جدی بود!»
به گفته یوشیدا، بازخورد اولیه او مبنی بر دشواری بیش از حد بازی، در ابتدا توسط یامائوچی بهطور کامل پذیرفته نشد. نقطه عطف زمانی بود که یامائوچی تصمیم گرفت بازی را با حدود ۳۰ کاربر معمولی آزمایش کند. نتیجه قابل پیشبینی بود: «همانطور که انتظار داشتم، همه آنها بدون استثنا در همان پیچ اول تصادف کردند، زیرا گیمپلی بسیار دشوار بود.» یوشیدا نقل میکند که پس از مشاهده این نتایج، یامائوچی به سمت او برگشت و تأیید کرد که حق با یوشیدا بوده است. همین مسئله باعث شد تا یامائوچی جنبههای شبیهسازی محض را کمی تعدیل کند و بازی را به نسخهای متعادلتر و قابل دسترستر تبدیل کند که در نهایت روی پلی استیشن 1 عرضه شد و به موفقیت چشمگیری دست یافت.
source