این آمار نه‌تنها موفقیت تاریخی برای بازی‌های ایکس‌باکس روی پلی‌استیشن محسوب می‌شود، بلکه به‌نوعی تاییدی بر تغییر رویکرد مایکروسافت در عرضه‌ی مولتی‌پلتفرمی عناوین بزرگ خود است؛ تصمیمی که در ماه‌های اخیر به‌خصوص پس از عرضه‌ی بازی‌هایی مانند Hi-Fi Rush ،Sea of Thieves و اخیراً Indiana Jones and the Great Circle روی پلی استیشن 5 توجه زیادی را به خود جلب کرده است.

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت هفته گذشته در جلسه‌ی گزارش مالی سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۵ اعلام کرد: «بازی‌های ما بیشترین پیش‌خرید و نصب اولیه را هم در فروشگاه پلی‌ استیشن و هم در فروشگاه ایکس‌ باکس داشته‌اند.»

براساس همین گزارش مالی، درآمد کلی بخش گیمینگ شرکت نسبت به سال گذشته ۵ درصد رشد داشته است. در‌حالی‌که درآمد حاصل از محتوا و سرویس‌های ایکس‌ باکس مانند Game Pass، Call of Duty و Minecraft با رشد ۸ درصدی مواجه شده است. این در حالی است که درآمد ناشی از سخت‌افزار ایکس‌باکس ۶٪ کاهش یافته که نشان‌دهنده‌ی تمرکز بیشتر مایکروسافت روی بخش نرم‌افزاری و عرضه‌ی بازی‌ها روی پلتفرم‌های مختلف است.

source

توسط elmikhabari.ir