کالمبا در ادامه تأکید میکند که عنصر کلیدی در ساخت آثار سیدی پراجکت رد، «عاملیت بازیکن» است؛ ویژگیای که قرار است در بازی ویچر ۴ پر رنگتر از همیشه باشد. او میگوید بازیکنان باید بتوانند احساس کنند که در دل روایت قرار دارند و تصمیماتشان نقش واقعی در مسیر داستان دارد. او توضیح داد:
«میخواهیم بازیکن حس کند که فرصتهای واقعی برای تصمیمگیری دارد و پیامدهای آن را هم تجربه میکند. این بخشی از تکامل مجموعهی ویچر است؛ یعنی دادن ابزارها و آزادی بیشتر به بازیکن، چه در روایت و چه در گیمپلی.»
طبق صحبتهای کالمبا، تیم سازنده در حال طراحی سیستمی است که نهتنها انتخابهای داستانی متعددی پیشروی بازیکن قرار میدهد، بلکه از نظر گیمپلی نیز امکانات تازهای فراهم میکند تا هرکس بتواند تجربهای منحصربهفرد برای خودش بسازد.
بازی The Witcher 4 در حال حاضر برای پلتفرمهای پلیاستیشن 5، ایکسباکس سری ایکس | اس و رایانههای شخصی در دست توسعه قرار دارد، اما اکنون تاریخ عرضه بازی مشخص نیست.
source