نتفلیکس، که روزگاری به نداشتن تبلیغ شهره بود، حالا با قدرت وارد دنیای تبلیغات شده است. طرح اشتراک ارزانتر این شرکت که همراه با آگهی ارائه میشود، اکنون بیش از ۹۴ میلیون کاربر فعال ماهانه در جهان دارد و در آمریکا، حتی از شبکههای تلویزیونی هم در جذب جوانان ۱۸ تا ۳۴ ساله پیشی گرفته است.
کاربران آمریکایی این طرح بهطور متوسط ۴۱ ساعت در ماه پای نتفلیکس مینشینند و رشد بیش از دو برابری این بخش در یک سال، نشاندهنده عزم جدی نتفلیکس برای کسب درآمد از تبلیغات است.
این غول استریمینگ با حدود ۹۴ میلیون مشترک در طرح تبلیغاتی (احتمالاً کمتر از یک سوم کل مشترکین)، پلتفرم تبلیغاتی اختصاصی خود را راهاندازی کرده و با بهرهگیری از هوش مصنوعی، بهدنبال نمایش خلاقانه و یکپارچه آگهیهاست. برای مثال، ممکن است تبلیغی را ببینید که با فضای سریالی که تماشا میکنید، مثل «چیزهای عجیب»، ترکیب شده باشد.
نتفلیکس حالا مستقیماً با شرکتهایی مانند گوگل و یوتیوب در بازار پررقابت تبلیغات دیجیتال رقابت میکند و به نظر میرسد آینده تلویزیون، بیش از پیش با تبلیغات هدفمند و جایگذاری هوشمند محصولات گره خواهد خورد.
منبع: آیمارکتور
source