مدیر استودیوی CI Games، سازنده بازی Lords of the Fallen، معتقد است که سیاست‌های تنوع، برابری و شمول (DEI)، عامل اصلی سقوط صنعت بازی‌های ویدیویی بوده‌اند.

او می‌گوید حالا پس از پشت سر گذاشتن موج این نوع سیاست‌گذاری‌ها، صنعت در حال بازگشت به مسیر درست است و رو به بهبود می‌رود. با ظهور شرکت‌هایی مانند Sweet Baby Inc.، به نظر می‌رسید که DEI به یک روند ثابت و ماندگار در صنعت بازی تبدیل خواهد شد. اما بسیاری از بازی‌هایی که با تمرکز بر «دستورکارهای اجتماعی» توسعه یافتند، با شکست مواجه شده‌اند و حالا جهت‌گیری صنعت در حال تغییر است.

مدیرعامل CI Games: سیاست‌های DEI دلیل اخراج‌ها و تعطیلی استودیوها بود - گیمفا

به تازگی مارک تیمینسکی، مدیرعامل CI Games، در شبکه اجتماعی X درباره تاثیر منفی سیاست‌های DEI در صنعت بازی صحبت کرده و گفته که این رویکرد منجر به موج گسترده‌ای از اخراج‌ها و تعطیلی بسیاری از استودیوها شده است. او افزود بسیاری از استودیوها، به جای جذب نیروی کارآمد، صرفاً به دنبال استخدام‌هایی با هدف تطابق با DEI بودند که نتیجه آن، افت کیفیت در فرآیند توسعه بود. او در ادامه نوشت:

بازیکنان بیدار شده‌اند. حالا می‌دانند که حق دارند خواسته‌های درست خود را مطالبه کنند و می‌توانند بازی‌هایی را انتخاب کنند که واقعاً کیفیت دارند. صنعت بازی در حال اصلاح مسیر است.

تیمینسکی اظهار داشت که این تغییر باعث شد بسیاری از پروژه‌ها شکست بخورند، استودیوها بسته شوند و تعداد زیادی از افراد کارشان را از دست بدهند. از جمله نمونه‌های برجسته می‌توان به شکست Dragon Age: The Veilguard و Concord اشاره کرد. او معتقد است حالا که بازیکنان آگاه‌تر شده‌اند، زمان تغییر فرا رسیده است. وی همچنین گفت از اینکه در همان مراحل ابتدایی نسبت به این روند هشدار داده، خرسند است و همچنان به بیان دیدگاه‌های خود ادامه خواهد داد. به گفته او، بازی‌هایی مثل Clair Obscur: Expedition 33 و حتی Lords of the Fallen ثابت کرده‌اند که بدون تکیه بر سیاست‌های DEI نیز می‌توان بازی‌های موفق و باکیفیت ساخت.

source

توسط elmikhabari.ir