در بسیاری از موارد، مشتریان به دلایلی مانند فراموشی پرداخت، سفر، ساختوساز، حوادث غیرمترقبه یا سایر مشکلات، تمایل دارند مبلغی فراتر از کارکرد ماهانه تلفن خود پرداخت کنند تا از خدمات تلفن ثابت بدون اختلال بهرهمند بمانند.
برخی کسبوکارها نیز به دلیل وابستگی شدید به خطوط تلفن ثابت، بهویژه در تماسهای کاری، نیاز دارند از قطع ناگهانی خط در دورههای میاندورهای جلوگیری کنند. امکان پیشپرداخت قبض تلفن ثابت، راهکاری مؤثر برای این دسته از مشتریان نیز بهشمار میرود.
براساس این خبر، تمامی مشترکان تلفن ثابت شرکت مخابرات ایران میتوانند با مراجعه به سامانه «مخابرات من» یا از طریق اپلیکیشن «مخابرات من»، و پس از تکمیل حساب کاربری خود، از امکان پیشپرداخت قبض بهرهمند شوند و در صورت فراموشی یا تأخیر در پرداخت صورتحساب، با باقیمانده بستانکاری در حساب، از قطع یا سلب امتیاز تلفن خود جلوگیری کنند.
source