18 خرداد 1404 ساعت 15:04

هوندا WR-V با کیت بدنه Damd Reverb، تحولی چشمگیر در طراحی را تجربه کرده و به یک شاسی‌ بلند با روحیه‌ کلاسیک و نوستالژیک تبدیل شده است.

در آستانه سال ۲۰۲۶ و درست در هنگامی که شرکت جیپ خود را برای احیای نام پرآوازه و افسانه‌ای «چروکی» با نسلی نوین آماده می‌کند، یک شرکت تیونینگ ژاپنی به نام “Damd” در اقدامی غیرمنتظره و با ایجاد دگرگونی در خودرو «هوندا WR-V» و تبدیل آن به یک شاسی‌ بلند که شباهتی انکارناپذیر به شاسی بلند آمریکایی جیپ چروکی دارد، نام خود را بر سر زبان‌ها انداخته است.

این پروژه که با نام “Damd Reverb” شناخته می‌شود، نخستین بار به شکل یک نمونه اولیه در نمایشگاه خودرو توکیو ۲۰۲۵ به نمایش درآمد و با استقبالی بی‌نظیر از سوی بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان مواجه شد. همین استقبال گسترده سبب شد تا شرکت “Damd” تصمیم به تولید انبوه این محصول بگیرد و آن را به بازار عرضه کند. در این بخش از اخبار خودرو، بیشتر با هوندا WR-V کیت Reverb آشنا خواهیم شد.

فهرست مطالب

بازگشت روح جیپ چروکی XJ در هیبت هوندا WR-V کیت Reverb

طراحی Damd Reverb به طور مستقیم از «جیپ چروکی XJ» مدل ۱۹۸۳ الهام گرفته شده است؛ خودرویی که به واسطه طراحی نمادین و منحصربه‌فرد خود، جایگاهی اسطوره‌ای در بین علاقه‌مندان به خودرو و به ویژه شاسی‌ بلندها به دست آورده است. طراحان Damd با ظرافت و دقت فراوان، تلاش کرده‌اند تا المان‌های اصلی طراحی چروکی XJ را در Damd Reverb بازسازی کنند و حس نوستالژیک و خاطره‌انگیزی را برای بینندگان زنده کنند.

هوندا WR-V، شاسی‌ بلندی جمع‌وجور و اقتصادی که عمدتاً در هند برای بازارهای صادراتی از جمله ژاپن تولید می‌شود، به عنوان بستر اصلی و نقطه‌ی آغازین این پروژه دگرگون‌ساز قرار گرفته است. شرکت تیونینگ Damd با ارائه یک کیت کامل و جامع، این خودرو را به یک «چروکی مدرن» بدل کرده است.

طراحی ظاهری و کابین Damd Reverb

جذابیت و محور اصلی دگرگونی در هوندا WR-V کیت Reverb، در بخش جلویی خودرو نهفته است. طراحان Damd با الهام مستقیم از جیپ چروکی XJ مدل ۱۹۸۳، جلوپنجره‌ای هفت شیاری را با ظاهری رترو و الهام‌گرفته از گذشته، برای WR-V طراحی کرده‌اند. این جلوپنجره با چراغ‌های اصلی مربعی شکل و راهنماهای جداگانه که به دقت در جایگاه اصلی خود قرار گرفته‌اند، هماهنگی بی‌نظیری ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید

این ترکیب، حس و حال خودروهای شاسی‌ بلند دهه‌های گذشته را تداعی کرده است. کاپوت خودرو نیز به شکلی مربعی و تخت‌تر طراحی شده تا با فرم کلی جلوپنجره و چراغ‌ها همخوانی داشته باشد. سپر جلو نیز با ظاهری مقاوم و محکم که با یک محافظ نقره‌ای یا شبیه آلومینیوم تقویت شده، جلوه‌ای آفرود و سرسختانه به خودرو می‌بخشد. تمامی این عناصر در کنار هم، نمای جلویی هوندا WR-V کیت Reverb را به کلی بازطراحی کرده و این شاسی‌ بلند جمع‌وجور را به معنای واقعی کلمه به یک ماشین زمان تبدیل کرده‌ که می‌تواند خاطرات گذشته را زنده کند.

با این حال، Damd تصمیم گرفته است که از گلگیرهای جلو به سمت عقب خودرو، تا حد زیادی هویت اصلی هوندا WR-V را حفظ کند. در نمای جانبی، برای تقویت بیشتر حس و حال آمریکایی و ادای احترام به ریشه‌های آفرود جیپ، نوارهای تزئینی با طرح چوب بر روی بدنه نصب شده‌اند. این نوارهای چوبی به خوبی یادآور خودروهای شاسی‌بلند کلاسیک و محبوب در دهه‌های گذشته هستند.

خودرو نمایشی که در توکیو به نمایش درآمد، مجهز به رینگ‌های ۱۶ اینچی کراس کانتری بود که جلوه‌ای آفرودی به خودرو می‌بخشیدند. این رینگ‌ها با لاستیک‌های آل‌ترین گودریچ همراه شده بودند که نه تنها عملکرد خودرو را در مسیرهای خارج جاده‌ای بهبود می‌بخشند، بلکه به ظاهر عضلانی و ماجراجویانه آن نیز کمک شایانی می‌کنند. برای تکمیل این ظاهر آفرود، کیت افزایش ارتفاعی به میزان ۳۰ تا ۳۵ میلی‌متر بر روی خودرو نصب شده است.

Damd همچنین در حال کار بر روی یک قطعه تزئینی برای چراغ‌های عقب است که به زودی به بازار عرضه خواهد شد. این قطعه، با طرحی خاص و منحصر به فرد، دارای نوشته “Reverb” در بخش میانی خود خواهد بود که به طور هوشمندانه‌ای نشان و لوگوی هوندا را پنهان می‌کند.

در داخل کابین، Damd تصمیم گرفته است که تا حد زیادی طراحی استاندارد هوندا WR-V را حفظ کند. با این حال، برای افزودن چاشنی شخصی‌سازی و تکمیل ظاهر رترو، Damd روکش‌های سفارشی با طرح شطرنجی را برای صندلی‌های جلو و عقب ارائه می‌دهد. این روکش‌ها جلوه‌ای جذاب و نوستالژیک به فضای داخلی می‌بخشند.

مشخصات فنی هوندا WR-V

با وجود تحولات چشمگیر در ظاهر و طراحی، Damd Reverb در بخش فنی و مشخصات عملکردی هیچ تغییری نسبت به هوندا WR-V استاندارد تجربه نکرده است. در زیر کاپوت این شاسی‌ بلند بازطراحی شده، همچنان همان موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی آشنای هوندا قرار دارد که قادر است حداکثر توان ۱۱۹ اسب بخار را تولید کند. این موتور، که به عنوان یک گزینه اقتصادی و کم‌مصرف شناخته می‌شود، برای استفاده‌های روزمره و رانندگی در شهر طراحی شده است.

همچنین بخوانید

نکته قابل توجه در بازار ژاپن این است که این موتور با تنها یک گزینه گیربکس CVT عرضه می‌شود. شوربختانه، هیچ گزینه‌ای برای گیربکس دستی یا سیستم چهارچرخ محرک (AWD) برای این مدل در دسترس نیست. این محدودیت‌ها می‌تواند برای علاقه‌مندانی که به دنبال تجربه‌ی رانندگی هیجان‌انگیزتر و قابلیت‌های آفرود بیشتر هستند، ناامیدکننده باشد.

قیمت در بازار ژاپن

کیت کامل تغییر ظاهر Damd Reverb با برچسب قیمت ۳۲۷,۸۰۰ ین (۲,۳۰۰ دلار) عرضه می‌شود که این قیمت شامل هزینه رنگ‌آمیزی نمی‌باشد. این کیت برای افرادی طراحی شده که به دنبال یک تغییر ظاهری جذاب و منحصربه‌فرد هستند و به‌خوبی می‌تواند حس و حال کلاسیک و نوستالژیک جیپ چروکی را به هوندا WR-V اضافه کند. علاوه بر این، گزینه‌های ارتقاء چراغ‌های LED با قیمت ۲۶,۴۰۰ ین (۱۸۰ دلار) و نوارهای تزئینی طرح چوب با قیمت ۶۳,۸۰۰ ین (۴۴۰ دلار) نیز در دسترس است.

در بازار ژاپن، قیمت هوندا WR-V استاندارد بین ۲,۳۹۸,۰۰۰ تا ۲,۵۸۰,۶۰۰ ین (۱۶,۶۰۰ تا ۱۷,۹۰۰ دلار) متغیر است. با احتساب هزینه‌های به‌روز کردن طراحی و کیت Damd Reverb، این شاسی‌ بلند برای افرادی که به دنبال ظاهری کلاسیک و متمایز در یک خودرو اقتصادی هستند، بدون اینکه نیاز به خرید یک خودرو قدیمی داشته باشند، مناسب است.

source

توسط elmikhabari.ir