اما زبان تنها مانع نبوده است. کوجیما در بخش دیگری از صحبتهایش به یکی از موانع تکنیکی اشاره کرد که به گفتهی او در اسکن چهرهی بازیگران ژاپنی یا آسیایی وجود دارد:
«بازسازی چهرهی آسیاییها بهصورتی که واقعاً شبیه نسخهی دنیای واقعیشان باشد، دشوار است. مخصوصاً در مورد زنان و افراد جوان که پوست صاف و زیبایی دارند. آسیاییها نه فقط ژاپنیها، به پوست نرم و صاف معروف هستند و همین باعث میشود خروجی کار بیشتر شبیه CG بهنظر برسد. از سوی دیگر، جزئیات چهره در افراد مسن یا کسانی که کک و مک دارند، راحتتر ثبت میشود.»
او همچنین افزود: «پیشتر تلاش کردهام از بازیگران ژاپنی استفاده کنم، اما سخت بود که آنها را شبیه نسخهی واقعیشان دربیاورم. البته اینبار از فناوری جدیدی استفاده کردیم و تا حدی از نتیجه راضیام. ولی امیدوارم دفعهی بعد بهتر از این هم بشود.»
در پایان، کوجیما تأکید کرد که علاقهمند است در آینده بیشتر از بازیگران ژاپنی در پروژههایش استفاده کند، و حتی ایدهی ساخت یک بازی در ژاپن را هم مطرح کرد؛ اتفاقی که تاکنون در بازیهایش کمتر دیده شده است.
source