انتشار بازی‌های ویدیویی این روزها بسیار پیچیده است؛ به ندرت می‌توان عنوانی یافت که یک عرضه بدون مشکل داشته و نیازی به پچ روز اول نداشته باشد. بنابراین، بیشتر بازی‌ها به پشتیبانی قابل‌توجه‌ای پس از عرضه نیاز دارند تا به فرم نهایی خود برسند. سازنده سابق GTA اخیراً درباره این موضوع صحبت کرده است.

در گذشته شرایط بسیار متفاوت بود. قبل از نسل هفتم، یک بازی به به عنوان نسخه نهایی و غیرقابل تغییر عرضه می‌شد زیرا امکان عرضه به‌روزرسانی‌های متعدد یا پچ‌های روز اول وجود نداشت. عضو ارشد سابق راکستار می‌گوید این موضوع باعث شده انتشار بازی‌های امروزی استرس‌زاتر شود.

از اوبه ورمیج، مدیر فنی سابق راکستار، این سوال مطرح شد که کدام دوره از توسعه بازی استرس‌زاتر بوده است. او پاسخ داد که انتشار عناوین امروزی در مقایسه با دوران پلی استیشن ۲ استرس‌زاتر شده است. ورمیج اظهار داشت:

رویکرد امروزی استرس‌زاتر به نظر می‌رسد. نزدیک شدن به تاریخ انتشار و ندانستن این که آیا می‌توانید همه چیز را در پچ روز اول رفع کنید، ترسناک است.

او همچنین بیان کرد که در چرخه توسعه فعلی، نزدیک شدن به تاریخ عرضه و عدم اطمینان از رفع اشکالات، فکری وحشت‌آور است. این مسئله در گذشته، زمانی که پچی وجود نداشت، مطرح نبود.

پلی استیشن ۲ اساساً آخرین دوره‌ای بود که امکان ارسال به‌روزرسانی‌ها وجود نداشت و پس از آن پچ‌های روز اول بسیار رایج شدند. با این حال، این موضوع نشان می‌دهد که توسعه‌دهندگان باید روی انتشار محصول نهایی تمرکز کنند، نه رفع مشکلات با پچی در زمان انتشار.

source

توسط elmikhabari.ir