بازیکنان در نقش Revenant‌ها، انسان‌هایی تقویت‌شده و ارتقاءیافته ظاهر می‌شدند که با PAN برای برقراری تعادل در جهان همکاری می‌کردند. Revenantها به‌عنوان نیرویی بی‌طرف شناخته می‌شدند که از سوی دیگر انسان‌ها مورد تحسین قرار می‌گرفتند، در‌حالی‌که سندیکاهای بیگانه از آن‌ها واهمه داشتند. جهان Blackbird شامل پنج نژاد بیگانه‌ی مختلف بود که هرکدام ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی داشتند:

  • Menst: نژادی باستانی، متکبر و مغرور
  • Calpiten: متخصصان فریب، اطلاعات و سیاست
  • Nemocytes: موجودات آبزی که برای حرکت در محیط‌های غیرآبی به اگزوسوت نیاز داشتند
  • W’Hurran: نژادی خزدار که در تجارت و اقتصاد مهارت بالایی داشتند
  • Trahet: متخصص در استخراج اسرار و اطلاعات پنهان

هر سندیکا بر پایه‌ی خصوصیات فرهنگی و سیاسی خاصی بنا شده بود و بازیکنان باید بین آن‌ها تعادل برقرار می‌کردند. داستان اصلی Blackbird حول محور قتل یکی از مقامات عالی‌رتبه‌ی یکی از سندیکاها شکل می‌گرفت؛ قتلی که موجب ایجاد بحران، مأموریت‌های تحقیقاتی و درگیری‌هایی با شخصیت‌های مرموز می‌شد. بازیکنان باید در کنار PAN، پرده از رازهای این قتل و ناآرامی‌های پشت‌پرده برمی‌داشتند.

ماموریت‌های بازی در سبک مأموریت‌های چندنفره‌ی Destiny و Warframe طراحی شده بودند. مأموریت‌های استاندارد برای چهار نفر در نظر گرفته شده بود و حالت‌هایی با نام Strike Missions امکان همکاری تا شش بازیکن را فراهم می‌کردند. یکی از نوآورانه‌ترین ویژگی‌های Blackbird، سیستم حرکتی مبتنی بر گیم‌پلی عمودی بود. بازیکنان می‌توانستند با ابزارهایی مثل قلاب و دیواره‌نوردی به‌صورت آزادانه روی هر سطحی حرکت کنند. توسعه‌دهندگان قصد داشتند این سیستم را با نرمی و روانی مکانیک‌های حرکت در سری Spider-Man یا تجربه‌ی رانندگی در GTA طراحی کنند.

source

توسط elmikhabari.ir