شرکت Maserati از نسخه فیس لیفت جدید MC20 با نام مازراتی MCPura و قدرت جذاب 621 اسب بخار و تغییرات ظریف قابل توجه رونمایی کرد.

در یک اقدام غیرمنتظره، شرکت مازراتی اعلام کرد که پرچم‌دار سوپر اسپرت خود یعنی مازراتی MC20، دیگر با این نام تولید نخواهد شد. اما جای نگرانی وجود ندارد چرا که این یک خداحافظی نیست، بلکه یک تولد دوباره است. مازراتی با اعمال یک فیس‌ لیفت ظریف و هوشمندانه، این خودرو را برای مدل سال 2026 با نام جدید مازراتی MCPura به میدان بازگردانده است. نام‌گذاری جدید نیز فلسفه خاص خود را دارد. عبارت MC همچنان مخفف Maserati Corse یعنی بخش مسابقه‌ای مازراتی است و عبارت Pura در زبان ایتالیایی به معنای خالص است. این نام‌ گذاری، کنایه‌ای مستقیم به رقبایی مانند فراری 296 و مک‌ لارن آرتورا است که به سمت قوای محرکه هیبریدی حرکت کرده‌اند، در حالی که مازراتی با MCPura، بر روی ارائه یک تجربه رانندگی خالص با موتور بنزینی V6 و بدون هیچ‌گونه سیستم کمکی الکتریکی، پافشاری می‌کند.

فهرست مطالب

مشخصات فنی مازراتی MCPura

مازراتی MCPura

خوشبختانه، قلب تپنده و انقلابی این خودرو، یعنی موتور Nettuno، بدون تغییر باقی مانده است. این پیشرانه 3 لیتری V6 توئین توربو که به فناوری پیش‌محفظه احتراق (Pre-chamber Ignition) برگرفته از خودروهای فرمول یک مجهز است، همچنان 621 اسب بخار قدرت در دور موتور 7500 و 730 نیوتن‌ متر گشتاور را تولید می‌کند. این قدرت خالص از طریق یک گیربکس 8 سرعته دوکلاچه ساخت شرکت ترمک (Tremec) به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. عملکرد این سوپر اسپرت همچنان خیره‌کننده است و شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت در کمتر از 2.9 ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز بیش از 325 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. شاسی مونوکوک فیبر کربنی سبک و مستحکم نیز تضمین می‌کند که هندلینگ و پایداری مازراتی ام سی پیورا هم‌سطح با عملکرد پیشرانه آن باشد.

طراحی ظاهری

مازراتی MCPura

تغییرات ظاهری مازراتی MCPura بسیار ماهرانه و ظریف هستند و شاید در نگاه اول به راحتی قابل تشخیص نباشند. طراحان مازراتی با الهام از نسخه مسابقه‌ای و خشن‌تر GT2 Stradale، سپرهای جلو و عقب را بازنگری کرده‌اند تا چهره‌ای کمی تیزتر و تهاجمی‌تر به خودرو ببخشند. جلوپنجره اکنون فرمی ذوزنقه‌ای‌تر پیدا کرده و ورودی‌های هوای زیر چراغ‌ها نیز مستطیلی‌تر شده‌اند.

بیشتر بخوانید

به لطف همکاری با شریک فنی، شرکت دالارا (Dallara)، آیرودینامیک خودرو نیز با تغییراتی در زیر بدنه، بهینه‌ سازی شده است. برای کسانی که به دنبال ظاهری نمایشی‌تر هستند، اکنون یک اسپویلر عقب بزرگ به صورت آپشنال قابل سفارش است که باز هم از مدل GT2 Stradale الهام گرفته شده است. مازراتی همچنین رنگ‌های جدید و جذابی را برای MCPura معرفی کرده است، از جمله رنگ آبی خاص AI Aqua Rainbow و نارنجی Devil Orange که جذابیت بصری این سوپراسپرت ایتالیایی را دوچندان می‌کنند. نشان‌های نیزه سه‌شاخ مازراتی و نوشته MCPura نیز با یک پرداخت جدید که دارای رگه‌هایی از رنگ‌های سرخابی و آبی است، تزئین شده‌اند.

طراحی داخلی، کابین و داشبورد

مازراتی MCPura

در داخل کابین و اتاق و نمای داخلی نیز تغییرات به همان اندازه ظریف اما کاربردی هستند. مهم‌ترین به‌روزرسانی، معرفی یک غربیلک فرمان جدید با بخش بالایی صاف است. این طراحی نه تنها ظاهری مدرن‌تر دارد، بلکه دید بهتری را نسبت به صفحه کیلومتر دیجیتال خودرو فراهم می‌کند. برای نسخه کوپه، امکان سفارش یک فرمان آپشنال دیگر با فیبر کربن بیشتر و چراغ‌های تعویض دنده (Shift Lights) که مستقیماً از مدل مسابقه‌ای گرفته شده، وجود دارد. صندلی‌ها نیز با یک روکش جدید از جنس آلکانتارا با طرحی لیزرکاری شده عرضه می‌شوند که شبیه به رد لاستیک تایر است و جلوه‌ای سه‌بعدی و خاص به کابین می‌بخشد. سیستم اطلاعات و سرگرمی نیز به‌روز شده و اکنون شامل بخشی به نام صفحات عملکردی (Performance Pages) است که داده‌های مختلف خودرو را به صورت زنده بر روی نمایشگر مرکزی به نمایش می‌گذارد.

قیمت مازراتی MCPura

مازراتی MC Pura در فستیوال سرعت گودوود 2025 رونمایی شده و ثبت سفارش برای آن نیز آغاز شده است. اولین سری از این خودروها در اواخر سال 2025 به مشتریان تحویل داده خواهد شد. مازراتی اعلام کرده که تولید این مدل برای سال 2026 به صورت محدود خواهد بود؛ به طوری که تنها 120 دستگاه برای بازار آمریکا و 10 دستگاه برای بازار کانادا در نظر گرفته شده که این موضوع بر ماهیت کلکسیونی و خاص بودن آن می‌افزاید.

بیشتر بخوانید

اگرچه قیمت رسمی هنوز اعلام نشده، اما انتظار می‌رود که قیمت مازراتی MCPura با افزایش جزئی نسبت به قیمت فعلی MC20 که از حدود 243 هزار دلار برای نسخه کوپه و 277 هزار دلار برای نسخه کانورتیبل Cielo آغاز می‌شود، تعیین گردد. در نهایت، MCPura یک به‌روزرسانی هوشمندانه است که با حفظ اصالت و روح خالص MC20، آن را برای رقابت در سال‌های آینده آماده‌تر می‌کند و به عنوان یکی از آخرین بازماندگان سوپر اسپرت‌های غیر هیبریدی، جایگاه ویژه‌ای در میان علاقه‌مندان خواهد داشت.

گالری عکس

source

توسط elmikhabari.ir