جزئیات کامل این قراردادها طبیعتاً محرمانه باقی مانده است، اما مکینتایر به‌صورت کلی به تنوع مدل‌های مشارکت میان ایکس‌ باکس و ناشران یا توسعه‌دهندگان بازی اشاره کرده است. برخی از این قراردادها شامل پرداخت مستقیم برای اضافه شدن بازی به گیم پس هستند، در حالی که در دیگر موارد، مایکروسافت بودجه‌ی ساخت بازی را تأمین می‌کند تا عنوان مورد نظر هم‌زمان با عرضه‌ی جهانی، در روز اول به گیم‌پس اضافه شود.

در‌واقع احتمال زیادی وجود دارد که قراردادهای بزرگ‌تر، مانند قراردادهای ۵۰ میلیون دلاری، شامل سرمایه‌گذاری در فرآیند ساخت و توسعه‌ی بازی‌ها بوده‌اند. این اطلاعات جدید نشان می‌دهند که موفقیت گیم پس صرفاً به بازی‌های فرست‌پارتی مانند Starfield یا Forza محدود نیست، بلکه مایکروسافت با صرف هزینه‌های کلان در حال ساختن یک پلتفرم قدرتمند بر پایه‌ی مشارکت‌های متنوع و هدفمند است.

از آنجایی‌که گیم پس یکی از ابزارهای اصلی برای جذب کاربران جدید به اکوسیستم ایکس‌باکس محسوب می‌شود، روشن است که مایکروسافت برای حفظ قدرت رقابت با سونی و دیگر رقبا، هیچ ابایی از صرف ۱۰ها میلیون دلار برای محتوای کلیدی ندارد.

source

توسط elmikhabari.ir