شرکت یوبیسافت در گزارش مالی اخیر خود بار دیگر از سیاستهای بحثبرانگیز خود در زمینه پرداختهای درونبرنامهای دفاع کرد و مدعی شد که این نوع از درآمدزایی «تجربهی بازیکن را سرگرمکنندهتر» میکند. این ادعا در حالی مطرح شده است که بخش قابلتوجهی از جامعهی گیمرها، بهویژه طرفداران بازیهای تکنفره، از سالها پیش با چنین سیاستهایی مخالفت میکنند.
در گزارش مالی سالانه یوبیسافت آمده است: «پرداختهای درونبرنامهای در بازیهای پولی، تجربه بازیکن را سرگرمکنندهتر میکند؛ چراکه به آنها اجازه میدهد تا آواتار خود را شخصیسازی کنند یا سریعتر پیشرفت کنند. البته این موارد کاملا اختیاری است.» بااینحال بسیاری از بازیکنها اعتقاد دارند که این نوع درآمدزایی بهویژه در بازیهای پولی، تجربه بازی را بهشدت تحتتأثیر قرار میدهند.
بازی Assassin’s Creed Shadows نیز از این قاعده مستثنا نیست و فروشگاه پرداختهای درونبرنامهای را در خود جای داده است. این رویکرد از زمان عرضه Assassin’s Creed Origins آغاز شد و در Odyssey و Valhalla ادامه یافت. اکنون اساسینز کرید شدوز نیز با فروش آیتمهایی مانند بستههای تسریع پیشرفت، لباسهای ویژه و امتیازهای مهارت، به این مسیر ادامه داده است.
آمارهای انتشاریافته نشان میدهند که حدود ۵۸ درصد از درآمد بازیهای کامپیوتر در سال ۲۰۲۴ ازطریق پرداختهای درونبرنامهای حاصل شده است. یوبیسافت باتوجهبه وضعیت نهچندان مطلوب سهام خود میخواهد با تمرکز بیشتر روی بخش دیجیتال درآمد خودش را افزایش دهد. بااینحال بسیاری از گیمرها معتقدند که این سیاستها بیشتر به سود شرکتها است تا بهبود تجربه کاربری.
source