ایو گیلمو در پاسخ به این انتقادها گفت: «ما در یک بازار فعالیت میکنیم و زمانی که یک بازی را منتشر میکنیم، پشتیبانی زیادی از آن به عمل میآوریم. ما همچنین خدمات گستردهای ارائه میدهیم تا اطمینان حاصل کنیم که بازی به صورت ۲۴ ساعته و هفت روز هفته در دسترس و قابل بازی باشد. ما اطلاعات لازم را درباره طول عمر احتمالی بازی در اختیار بازیکنان قرار میدهیم و خریداران از این موضوع آگاه هستند که ممکن است پشتیبانی از یک بازی در نهایت متوقف شود.»
مدیرعامل یوبیسافت با تأکید بر اینکه این مسئله تنها به شرکت او محدود نمیشود، اظهار داشت: «این موضوعی است که ما با آن دستوپنجه نرم میکنیم، اما تمام ناشران بازیهای ویدیویی با آن مواجه هستند. شما یک سرویس ارائه میدهید، اما هیچچیز تا ابد پابرجا نمیماند و در مقطعی ممکن است ارائه سرویس متوقف شود. هیچچیز ابدی نیست.»
گیلمو همچنین به منسوخ شدن فناوری به عنوان یکی از دلایل اصلی این تصمیم اشاره کرد و گفت: «عمر مفید یک نرمافزار، بهویژه زمانی که دارای بخش خدماتی است، محدود است. بسیاری از ابزارها پس از ۱۰ یا ۱۵ سال منسوخ و دیگر در دسترس نیستند. به همین دلیل است که ما نسخههای جدیدتر را منتشر میکنیم. این یک مسئله گسترده است و ما و تمام صنعت در حال کار روی آن هستیم تا تأثیر آن بر بازیکنان را به حداقل برسانیم.»
source