کلاس یوس

ویرجین گلکتیک هفتمین پرواز فضایی تجاری خود را با موفقیت انجام داد و پرواز بعدی آن در سال 2026 خواهد بود. به‌عبارتی این آخرین پرواز فضاپیمای زیرمداری VSS Unity این شرکت بود. خدمه پرواز گلکتیک07 متشکل از دو خلبان و دو مسافر بود و به سلامت نیز فرود آمدند.

ویرجین گلکتیک با انتشار پستی در ایکس گفت که تیم پرواز گلکتیک07 و فضاپیمای VSS Unity به سلامت در اسپیس‌پورت آمریکا، نیومکزیکو فرود آمدند. هواپیما این پرواز در ساعت 8:31 به وقت محلی از باند فرودگاه بلند شد و در مدت تقریباً 50 دقیقه به ارتفاع 13,500 متری صعود کرد.

هفتمین پرواز تجاری ویرجین گلکتیک

پس از صعود اولیه، فضاپیمایی که در زیر بال‌های هواپیما قرار داشت، رها شد و با سرعت مافوق صوت تا مدار پایینی زمین به پرواز درآمد؛ در آنجا مسافران توانستند از چند دقیقه بی‌وزنی لذت ببرند و زمین را از بالا تماشا کنند. این هواپیما در ساعت 9:41 صبح به وقت محلی با سرعت 2.96 ماخ (تقریباً سه برابر سرعت صوت) روی همان باند فرود آمد.

هویت خدمه این پرواز پیش‌ازاین اعلام نشده بود، اما اکنون براساس گزارش‌ها این افراد مشخص شدند. چهار خدمه این پرواز، «تووا آتاسور»، فضانورد آژانس فضایی ترکیه، «آناند هاریش سادوانی»، مهندس پیشرانه در اسپیس ایکس، «ایروینگ ایزچاک پرگامنت»، خلبان هواپیما و «جورجیو ماننتی»، سرمایه‌گذار ایتالیایی بودند.

در طول این پرواز، تووا آتاسور برای جمع‌آوری داده‌های فیزیولوژیک و بررسی دوزهای دقیق تجویز انسولین در حالت ریزگرانش، سنسورهایی برای رصد فعالیت مغزی روی سر خود نصب کرده بود.

این پرواز آخرین پرواز فضاپیمای VSS Unity بود. ویرجین گلکتیک قصد دارد آن را با یک فضاپیمای نسل بعدی به‌نام «دلتا» جایگزین کند که درحال‌حاضر در آریزونا درحال ساخت است. پروازهای آزمایشی این شرکت در سال 2025 شروع می‌شود و اولین پرواز تجاری بعدی نیز در سال 2026 خواهد بود.

درحالی که فضاپیماهای دلتا از نظر ظاهری مشابه یونیتی هستند، درمقایسه با ظرفیت چهار نفره فضاپیمای فعلی، شش مسافر را حمل خواهند کرد. این شرکت می‌گوید که قیمت هر صندلی 600 هزار دلار تعیین شده است و در سال تا 125 پرواز انجام خواهد داد.


source

توسط elmikhabari.ir