طبق گزارشات منتشر شده، بازی جدید گوست ریکان با استفاده از موتور آنریل انجین ساخته می‌شود. این تغییر احتمالی، یک تحول بزرگ برای سری Ghost Recon محسوب می‌شود که به سنت طولانی این مجموعه برای استفاده از منابع داخلی یوبی‌سافت پایان می‌دهد.

از زمان آغاز مجموعه در اوایل دهه ۲۰۰۰، اکثر بازی‌های این سری از موتورهای داخلی یوبی‌سافت استفاده کرده است. البته که بازی‌های Ghost Recon 2 و Ghost Recon Advanced Warfighter با نسخه‌های بهبودیافته آنریل انجین ۲ ساخته شده بود؛ اگرچه که پورت پی‌سی این نسخه‌ها هم از موتورهای داخلی یوبی‌سافت استفاده می‌کند. در نیمه اول دهه ۲۰۱۰، بازی‌های Future Soldier و Phantoms با استفاده از موتور داخلی LEAD ساخته شد. بازی Ghost Recon: Wildlands هم با استفاده از موتور AnvilNext 2.0 توسعه یافته بود؛ موتوری که برای توسعه عناوین اساسینز کرید ساخته شده بود. آخرین بازی مجموعه یعنی Ghost Recon: Breakpoint هم که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد، از همان موتور AnvilNext 2.0 استفاده کرد.

بازی بعدی Ghost Recon

طبق گزارشات اخیر تام هندرسون از رسانه Insider Gaming، دنباله بازی Ghost Recon: Breakpoint قرار است دوباره به سمت موتور آنریل بازگردد. هرچند او دلیل مشخص تصمیم یوبی‌سافت برای کنار گذاشتن منابع داخلی خود را بیان نکرد اما او در پادکستی تاکید کرد که این بازی با موتور آنریل ساخته خواهد شد.

ایو گیلمو، مدیرعامل یوبی‌سافت، در کنفرانس مالی اخیر کمپانی تایید کرد که بازی جدید Ghost Recon در دست ساخت قرار دارد. شایعات می‌گویند که این بازی قرار است برای اولین‌بار از زاویه دوربین اول شخص استفاده کند و انتشار آن برای سال ۲۰۲۶ برنامه‌ریزی شده است. البته که در چند سال اخیر، عناوینی که با آنریل انجین ۵ ساخته شدند، با چالش‌هایی چون استاتر مواجه شدند، اما از طرفی استخدام افرادی که آشنا به موتور گرافیکی آنریل هستند برای یوبی‌سافت راحت‌تر خواهد بود و دیگر نیازی به آشنایی کامل به منابع داخلی یوبی‌سافت نیست.

source

توسط elmikhabari.ir