مدیرعامل EA با اشاره به رقابت با بازی Rematch تأکید کرد که آنها همیشه هوشیارند و رقابت را فرصتی برای پیشرفت EA Sports FC 26 میدانند.
در حالی که بازی Rematch، ساختهی جدید استودیوی Sloclap (خالق Sifu)، به شکل قابل توجهی در میان بازیهای فوتبالی امسال مورد توجه قرار گرفته، به نظر میرسد EA نگرانی خاصی بابت تأثیر این رقیب بر موفقیت EA Sports FC 26 ندارد.
در جریان آخرین نشست مالی EA، از اندرو ویلسون، مدیرعامل شرکت، پرسیده شد که آیا بازی Rematch ممکن است با نزدیک شدن به تاریخ انتشار EA Sports FC 26، فشار رقابتی خاصی ایجاد کند یا نه. ویلسون در پاسخ گفت:
مثل هر تیم ورزشی بزرگ، ما رقابت را دوست داریم. هر روز برای رقابت به سر کار میآییم این مورد دربارهی همهی بازیهای ما، بهویژه بازیهای ورزشیمان، در طول ۳۰ یا ۴۰ سال گذشته صادق بوده است. من فکر میکنم رقابت باعث بهتر شدن ما میشود. ما همیشه مراقب عملکرد رقبا هستیم. دائماً بررسی میکنیم که نیازهای جدید چه هستند و کدام گروه از بازیکنان آنها را تجربه میکنند. ما همواره تلاش میکنیم آن نیازها را در پیشنهادهایی که به بازیکنان میدهیم، لحاظ کنیم.
در خصوص EA Sports FC، ویلسون میگوید که «احساس بسیار خوبی» نسبت به توانایی رقابتی این سری دارد و به «وسعت لایسنسهایی که داریم»، حالتهای مختلف بازی، پلتفرمهای مقصد، مناطقی که بازی در آنها در دسترس است و همچنین «مدلهای تجاری» مورد استفاده اشاره میکند. با این حال، اضافه میکند:
ما هیچوقت روی موفقیتهای گذشته تکیه نمیکنیم. هیچگاه با غرور و بدون تفکر به آنچه در بازار در حال رخ دادن است یا به آنچه بازیکنان جدید از تجربهی فوتبالی آینده انتظار دارند، برخورد نمیکنیم.
در مجموع، ویلسون معتقد است که «ما بهترین تیم توسعهدهندهی بازی فوتبال در جهان را داریم» و نهتنها از چیزی که این تیم امسال در حال ساخت است دلگرم است، بلکه از آیندهی کاری آنها هم خوشبین است؛ مخصوصاً با توجه به نزدیک بودن رقابتهای جام جهانی آینده و ویژگیهای جدید اجتماعی که پیشتر در گفتگوها به آنها اشاره شده بود.
جالب اینکه، پیر تَرنو، creative director بازی Rematch، خودش هم بازیاش را بهعنوان رقیب جدی برای FIFA یا EA Sports FC نمیبیند دلیلش هم این است که این بازیها ذاتاً بسیار متفاوت از یکدیگر هستند. او در گفتوگو با وبسایت GamesRadar+ گفته بود که بازی Rematch از «نرخ حفظ بازیکن بسیار خوبی» برخوردار است، که بخشی از آن به این دلیل است که بازیکنانی که از این بازی لذت میبرند، جایگزین یا گزینهی مشابهی ندارند.
source