شرکت EA در مراسم معرفی Battlefield 6 تأیید کرد که این بازی از سیستم مچ میکینگ (Mastchmaking) مبتنی بر مهارت (SBMM) در بخش چندنفره بهره خواهد برد.
این اطلاعات مستقیماً از کنفرانس مطبوعاتی EA منتشر شده است. بر اساس این جزئیات، سیستم مچ میکینگ مبتنی بر مهارت در Battlefield 6 روی چهار عامل کلیدی متمرکز خواهد بود:
- پینگ (Ping)
- موقعیت جغرافیایی بازیکن
- در دسترس بودن سرور
- فاکتورهای مهارتی
به گفته EA، «این فاکتورهای مچ میکینگ بر اساس هر حالت بازی و تعداد بازیکنان متغیر خواهد بود». اگرچه دقیقاً مشخص نیست که این به چه معناست، اما به نظر میرسد هم یک سیستم «SBMM عمومی» قبل از ورود به بازی وجود خواهد داشت و هم یک سیستم مچ میکینگ تیممحور.
دیوید سرلند، یکی از تهیهکنندگان ارشد Battlefield 6، در این باره گفته بود:
ما بدون توجه به دامنه مهارتهای موجود در یک سرور، به یک ارزشگذاری مهارتی نیاز داریم تا تیمهای متعادلی بسازیم. Battlefield زمانی در بهترین حالت خود است که شما حالتهای جنگ تمامعیار را با دوستان و بازیکنان مختلف تجربه کنید و ما نمیخواهیم این رویه را محدود کنیم.
اگرچه مچ میکینگ مبتنی بر مهارت در Battlefield 6 وجود خواهد داشت (پیش از ورود به مسابقه)، اما به نظر میرسد یک سیستم مچ میکینگ دوم در سمت سرور نیز برای متعادلسازی تیمها فعال خواهد بود.
Battlefield 6 در تاریخ ۱۰ اکتبر ۲۰۲۵ (۱۸ مهر ۱۴۰۴) برای پلتفرمهای PS5، Xbox Series X|S و PC منتشر خواهد شد.
source