صندلی تاشو به‌دلیل وزن سبک و قابلیت جابه‌جایی، یکی از پرکاربردترین انواع صندلی‌ها است. این مدل صندلی به‌خصوص برای فضاهای باز و موقعیت‌هایی استفاده می‌شود که امکان استفاده از مبلمان و صندلی‌های سنگین وجود ندارد؛ همچنین برای طبیعت‌گردها و افرادی که زیاد سفر می‌کنند، این صندلی یکی از ملزومات است. در واقع صندلی مدل تاشو به‌عنوان یکی از اجزای کاربردی و ضروری در خانه‌ها، دفاتر کار و فضاهای باز شناخته می‌شود.

به‌دلیل نوع استفاده از این مدل صندلی، کیفیت، دوام، مقاومت و وزن مناسب مهم‌ترین نکاتی هستند که در ساخت و خرید این صندلی‌ها باید در نظر بگیرید. با این تعاریف از بین متریال مختلفی مانند چوب، پلاستیک، آلومینیوم، پروفیل و لوله مبلی، لوله مبلی 20 به‌دلیل قیمت مناسب، شکل‌پذیری راحت، کیفیت و دوام بالا و وزن مناسب بهترین انتخاب برای ساخت صندلی تاشو است. در این مقاله، به شما خواهیم گفت که چطور می‌توانید با استفاده از لوله مبلی 20، یک صندلی تاشوی مستحکم و زیبا بسازید.

ساخت صندلی تاشو: مرحله آماده‌سازی ابزار

ساخت یک صندلی تاشو کاربردی، مستحکم و اقتصادی کار چندان دشواری نیست. به‌شرطی‌که مراحل ساخت را با دقت و حوصله طی کنید. قبل از شروع ساخت لازم است متریال و ابزار مورد نیازتان را تهیه کنید تا در هنگام ساخت با مشکلی مواجه نشوید. برای شروع پروژه ساخت صندلی تاشو به این موارد نیاز دارید.

  • دستگاه جوش: برای اتصال قطعات برش‌خورده لوله به یکدیگر
  • ابزار برش و خمش: شامل اره مخصوص یا دستگاه برش لوله برای برش و خم‌کردن دقیق لوله‌ها به اندازه‌های مورد نیاز
  • پیچ و مهره: برای ایجاد اتصالات متحرک در نقاط تاشو
  • متر و ابزار اندازه‌گیری: برای اندازه‌گیری دقیق لوله‌ها و قطعات صندلی
  • دریل و مته: برای ایجاد سوراخ‌های مورد نیاز به‌منظور نصب پیچ و مهره‌ها
  • سنباده و ابزارهای صافکاری: برای آماده‌سازی سطح لوله‌ها قبل از جوشکاری و قبل از رنگ‌آمیزی

همچنین برای رنگ‌آمیزی نهایی و محافظت از لوله‌ها در برابر زنگ‌زدگی به پرایمر مخصوص و رنگ مورد علاقه نیاز دارید. از طرفی برای نشیمن یا دسته‌های پارچه‌ای راحت‌تر، به متریال مورد نیاز مانند چرم، برزنت و… نیاز خواهید داشت. از همه مهم‌تر، باید لوله مبلی 20 مورد نیازتان را تهیه کنید. برای تهیه لوله مبلی باکیفیت با قیمت مناسب می‌توانید به sabaprofile.com/لوله-مبلی-یا-سبک/ مراجعه کنید. در نهایت، بعد از آماده‌سازی ابزار و متریال مورد نیاز نوبت به مراحل ساخت می‌رسد.

صندلی تاشو در طبیعت

صندلی تاشو: مراحل ساخت

برای ساخت صندلی تاشو از اندازه‌گیری دقیق و برش لوله مبلی 20 آغاز کنید. به این صورت که ابتدا اندازه مورد نیاز را روی لوله‌ها علامت بزنید و با رعایت نکات ایمنی، برش دهید. برای داشتن یک صندلی تاشوی استاندارد، شما به قطعات زیر در اندازه‌های ذکرشده نیاز دارید:

  • دو قطعه برای پایه‌های جلو (هر کدام 50 سانتی‌متر)
  • دو قطعه برای پایه‌های عقب (هر کدام 60 سانتی‌متر)
  • دو قطعه برای تکیه‌گاه (هر کدام 40 سانتی‌متر)
  • دو قطعه برای نشیمن‌گاه (هر کدام 45 سانتی‌متر)
  • چند قطعه کوچک برای اتصالات و تقویت پایه‌ها

مرحله دوم: آماده‌سازی لوله‌ها

پس از برش لوله‌ها در اندازه‌های مورد نیاز، وارد مرحله آماده‌سازی می‌شوید. در این مرحله با استفاده از سنباده، لبه‌های برش‌خورده را صاف و هموار کنید تا از ایجاد آسیب‌هایی مانند زخم و بریدگی جلوگیری شود. همچنین، سطح لوله‌ها را برای یک جوشکاری ترو‌تمیز آماده کنید.

مرحله سوم: جوش‌دادن قطعات

در این مرحله باید قطعاتی که در مرحله قبلی با دقت برش زده‌اید را مطابق با طرح کلی صندلی تاشو به یکدیگر متصل کنید. برای این‌کار ابتدا پایه‌های جلو و عقب صندلی را به فریم نشیمن‌گاه و تکیه‌گاه جوش دهید. سپس، قطعات مورد نیاز برای تقویت فریم و پایه‌ها را در نقاط اتصال اضافه کنید تا استحکام صندلی افزایش یافته و خیالتان از ایمنی و استحکام این صندلی تاشو راحت شود. در این مرحله باید دقت لازم را به‌کار ببرید تا اتصالات صندلی کاملا صاف و محکم باشند.

مرحله چهارم: اتصالات متحرک

در این مرحله باید با استفاده از دریل و مته، سوراخ‌های لازم را در نقاط تاشو ایجاد کنید. سپس با استفاده از پیچ و مهره، اتصالات متحرک را نصب کنید تا صندلی به‌راحتی باز و بسته شود. دقت کنید که این اتصالات باید کاملاً محکم و ایمن باشند تا از هرگونه لغزش یا شکستگی جلوگیری شود؛ بنابراین قبل از اتمام کار در هر مرحله اتصالات را تست کنید.

مرحله پنجم: نصب نشیمن و تکیه‌گاه

در این مرحله، نوارهای پارچه‌ای یا چرم مصنوعی را که آماده کرده بودید به فریم لوله‌ها نصب کرده و محکم کنید. برای محکم‌کردن نوارها می‌توانید از منگنه‌های صنعتی یا پیچ‌های مخصوص اتصال این نوارها استفاده کنید. در این مرحله هم لازم است اطمینان حاصل کنید که نوار قسمت‌های نشیمن‌گاه و تکیه‌گاه به‌طور یکنواخت و محکم نصب شده‌اند و علاوه‌بر استحکام، ظاهر منظم و زیبایی دارند.

عکس صندلی تاشو

مرحله ششم: رنگ‌آمیزی و تکمیل نهایی

پس از اتمام مراحل جوشکاری و نصب نشیمن‌گاه، نوبت به رنگ‌آمیزی صندلی می‌رسد. ابتدا یک لایه پرایمر مخصوص را با دقت روی سطح لوله‌ها بزنید تا از زنگ‌زدگی قطعات صندلی جلوگیری شود. سپس رنگ دلخواه خود را روی صندلی بزنید و اجازه دهید تا خشک شود. اگر همه این مراحل را تا اینجای کار طی کرده باشید، موفق شده‌اید یک صندلی تاشوی باکیفیت، مستحکم و کاربردی را با استفاده از لوله مبلی 20 بسازید.

توصیه‌های پایانی برای ساخت صندلی تاشو

درست است که ساخت صندلی تاشو با استفاده از لوله مبلی 20 یک پروژه سرگرم‌کننده، نسبتا ساده و کاربردی است؛ اما ایمنی این صندلی اهمیت بسیاری دارد. یکی از مهم‌ترین اقدامات برای بالابردن ایمنی صندلی‌ای که می‌سازید، استفاده از لوله مبلی باکیفیت است. بررسی استحکام بست‌ها، پرداخت تمیز محل برش لوله‌ها و توجه به آرگونومی و راحتی این صندلی هم مواردی هستند که باید به آن‌ها دقت کنید.

با دنبال‌کردن این راهنما، شما می‌توانید یک صندلی تاشو مستحکم و زیبا بسازید که برای استفاده در محیط‌های مختلف مناسب است. از طرفی، اگر به دنبال لوله مبلی با کیفیت برای پروژه‌های خود هستید، کافی است با صباپروفیل تماس بگیرید. تیم صبا پروفیل تخصصی‌ترین مرکز تولید و تامین محصولاتی از جمله لوله و پروفیل سبک باکیفیت بالا و قیمت مناسب است. برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش محصولات مورد نیازتان همین حالا به وب‌سایت این مجموعه مراجعه کنید یا با شماره تلفن‌های موجود تماس بگیرید. همچنین در صورت نیاز به مشاوره قبل از خرید می‌توانید با تیم تخصصی این مجموعه در تماس باشید.

source

توسط elmikhabari.ir