مارک دارا، تهیهکننده اجرایی سابق مجموعه Dragon Age، در مصاحبهای جدید فاش کرد که دلیل اصلی ساخته نشدن یک سهگانه ریمستر شده برای این مجموعه، مشابه آنچه برای Mass Effect عرضه شد، مخالفت و عدم حمایت مالی از سوی ناشر آن، یعنی شرکت الکترونیک آرتز، بوده است.
به نقل از Gamingbolt، پس از عرضه موفقیتآمیز Mass Effect: Legendary Edition، بسیاری از طرفداران منتظر یک اقدام مشابه برای دیگر مجموعه نقشآفرینی فانتزی محبوب بایوور، یعنی Dragon Age بودند؛ اتفاقی که هرگز رخ نداد. اکنون، مارک دارا در گفتگو با پادکست MrMattyPlays، از دلایل پشت پرده این تصمیم میگوید.
دارا توضیح داد که شرکت الکترونیک آرتز به طور تاریخی با ایده ساخت ریمسترها مخالف بوده است. او گفت: «EA از نظر تاریخی، و من واقعا دلیلش را نمیدانم، اما حتی به صورت عمومی هم این را گفتهاند، تا حدودی با ریمسترها مخالف بوده است. برای یک شرکت سهامی عام عجیب است که اساسا با سود تضمینشده مخالفت کند، اما به نظر میرسد که اینگونه هستند. این بخشی از ماجرا است.»
به گفته او، موضع الکترونیک آرتز در قبال پیشنهادهای بایوور برای ساخت ریمستر این بود: «حتما، ادامه دهید، اما با پولی که از قبل در اختیار دارید این کار را انجام دهید.» دارا میگوید این کار غیرممکن بود، زیرا تمام بودجه موجود به پروژههای جدید و در دست ساخت، مانند نسخه بعدی Dragon Age، اختصاص داشت.
البته او اذعان داشت که ساخت چنین مجموعهای به دلیل تفاوتهای فنی و استفاده از موتورهای گرافیکی مختلف در سه بازی، دشوارتر از Mass Effect بود. بااینحال، استودیو بایوور ایدههایی برای غلبه بر این مشکلات داشت. یکی از پیشنهادهای خلاقانه این بود که از ابزارهای موتور فراستبایت استفاده کنیم و سپس یک استودیوی مادینگ بااستعداد را پیدا کرده و به آنها پول بدهیم تا یک ریمیک کامل از Dragon Age: Origins بسازند.»
مارک دارا همچنین به این نکته اشاره کرد که به گفته دیوید گیدر، نویسنده سابق بایوور، شرکت الکترونیک آرتز همواره مجموعه Mass Effect را به Dragon Age ترجیح میداده و این موضوع نیز ممکن است در عدم حمایت مالی از این پروژه بیتأثیر نبوده باشد.
با توجه به عملکرد تجاری نهچندان قدرتمند آخرین نسخه این مجموعه یعنی Dragon Age: The Veilguard و تجدید ساختار استودیو بایوور که اکنون روی نسخه بعدی Mass Effect متمرکز شده است، به نظر میرسد احتمال ساخته شدن هرگونه ریمستر برای مجموعه Dragon Age در آینده، کمتر از هر زمان دیگری باشد.
source