20 مرداد 1404 ساعت 07:30

نسل سوم فیس لیفت جدید هیوندای i30 که احتمالا با پسوند مدل 2026 راهی بازار شود، در تست‌های خیابانی شکار شد و در ادامه با تغییرات و شانس واردات آن به ایران همراه شما هستیم.

نسل فعلی هیوندای i30 که در سال 2016 در نمایشگاه خودرو پاریس با سر و صدای زیادی رونمایی شد، یکی از باسابقه‌ترین خودروها در کلاس کامپکت‌ها به شمار می‌رود. هیوندای برای تازه نگه داشتن این مدل در بازار رقابتی اروپا، پیش از این دو بار در سال‌های 2020 و 2024 آن را فیس‌ لیفت کرده بود. اکنون، تصاویر جاسوسی جدید نشان می‌دهند که این شرکت کره‌ای در اقدامی غافلگیرکننده، در حال آماده‌سازی سومین فیس‌ لیفت برای این مدل است که به عنوان هیوندای i30 فیس لیفت جدید برای مدل سال 2026 عرضه خواهد شد. نمونه اولیه این خودرو که در مرکز فنی هیوندای موتور اروپا در آلمان مشاهده شده، از نوع استیشن واگن است و با وجود استتار سنگین، نشانه‌هایی از تغییرات بزرگ در بخش‌های طراحی، کابین و مشخصات فنی را با خود به همراه دارد؛ هرچند که می‌دانیم نسخه هاچ بک آن نیز در دست طراحی قرار دارد. این اقدام نشان‌دهنده تعهد هیوندای به حفظ این هاچ‌ بک و استیشن محبوب، حتی در دورانی است که کراس‌ اوورها بازار را تسخیر کرده‌اند. حالا سوال پیش می‌آید که آیا چشم ما به نسل جدید هیوندای i30 در ایران روشن خواهد شد؟ مشخصات فنی آن چیست؟ در آخرین مطلب از سری اخبار خودرو گجت نیوز به این سوالات پاسخ می‌دهیم.

فهرست مطالب

مشخصات فنی هیوندای i30 فیس لیفت جدید

هیوندای i30 مدل 2026

بزرگترین سوال در مورد هیوندای i30 فیس لیفت جدید، مربوط به بخش مشخصات فنی و پیشرانه‌های آن است. با توجه به قوانین بسیار سخت‌گیرانه آلایندگی در اروپا که به سمت ممنوعیت فروش خودروهای احتراق داخلی جدید تا سال 2035 حرکت می‌کند، هیوندای ناچار به ایجاد تغییراتی در لیست موتورهای خود خواهد بود. لازم به ذکر است که نسخه پرفورمنس هیوندای i30 N با موتور 2 لیتری توربو، از ابتدای سال 2024 در اروپا از خط تولید خارج شده و این فیس‌ لیفت نیز آن را باز نخواهد گرداند.

بیشتر بخوانید

در حال حاضر قوی‌ترین پیشرانه موجود برای i30 در اروپا، موتور 1.5 لیتری T-GDI مجهز به سیستم هیبرید خفیف 48 ولتی است. این موتور قدرتی معادل 140 اسب بخار و گشتاوری برابر با 253 نیوتن متر تولید می‌کند و با گیربکس 6 سرعته دستی یا 7 سرعته دوکلاچه (DCT) عرضه می‌شود. برای مدل 2026، ممکن است هیوندای برخی از موتورهای پایه فعلی مانند نسخه 1.5 لیتری تنفس طبیعی یا 1 لیتری توربو سه سیلندر را به دلیل قوانین آلایندگی حذف کند.

مهم‌ترین گمانه‌زنی در این بخش، احتمال حرکت هیوندای به سمت سطح بالاتری از الکتریکی‌ سازی است. این به معنای آن است که هیوندای i30 فیس لیفت جدید ممکن است برای اولین بار با یک پیشرانه هیبرید کامل یا حتی پلاگین هیبرید عرضه شود. این اقدام می‌تواند به میزان قابل توجهی میانگین آلایندگی CO2 هیوندای را کاهش دهد. با این حال، این استراتژی یک چالش بزرگ نیز به همراه دارد و اضافه کردن سیستم‌های هیبریدی پیچیده، قیمت نهایی خودرو را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. با توجه به کاهش محبوبیت خودروهای هاچ‌ بک سنتی در برابر کراس‌ اوورها، متقاعد کردن مشتریان برای پرداخت هزینه بیشتر برای یک i30 هیبریدی، کار دشواری خواهد بود.

طراحی ظاهری و تغییرات فیس لیفت جدید

هیوندای i30 فیس لیفت جدید

تصاویر جاسوسی از هیوندای i30 فیس لیفت جدید نشان‌ دهنده یک خودروی استیشن واگن است که با پوشش استتار سنگین در بخش‌های جلو و عقب پوشانده شده است. این موضوع به وضوح نشان می‌دهد که عمده تغییرات ظاهری در این دو بخش متمرکز خواهد بود. انتظار می‌رود شاهد طراحی کاملا جدیدی برای سپرها، جلو پنجره و به‌ خصوص چراغ‌های جلو و عقب باشیم تا ظاهر i30 با جدیدترین زبان طراحی هیوندای هماهنگ شود. هرچند جزئیات دقیق به دلیل وجود پوشش استتار قابل تشخیص نیست، اما می‌توان حدس زد که هیوندای از المان‌های طراحی مدرن‌تر و شاید تیزتری برای ایجاد چهره‌ای پویاتر استفاده خواهد کرد.

پوشش استتار روی درها و گلگیرها سبک‌تر است که نشان می‌دهد تغییرات در این بخش‌ها جزئی و محدود به خطوط بدنه یا طراحی‌های جدید برای رینگ‌ها خواهد بود. نمونه اولیه مشاهده شده، با توجه به جزئیات اسپرت بدنه و به‌ ویژه طراحی پیچیده رینگ‌ها، به نظر می‌رسد از تریم N-Line باشد. تریم N-Line، یک پکیج ظاهری اسپرت است و نباید آن را با نسخه عملکردی و قدرتمند N که تولید آن در اروپا متوقف شده، اشتباه گرفت. به طور کلی، هیوندای i30 فیس لیفت جدید قصد دارد با یک جراحی زیبایی عمیق، ظاهری مدرن‌تر و جذاب‌تر برای رقابت با رقبای جوان‌تر خود پیدا کند.

طراحی داخلی

یکی از نکات مهم در تصاویر جاسوسی، استتار بخش داخلی خودرو است. این اقدام از سوی هیوندای معمولا به این معناست که تغییرات قابل توجهی در راه است و باید منتظر یک کابین بسیار فناورانه‌تر باشیم. انتظار می‌رود هیوندای i30 فیس لیفت جدید به یک کلاستر تمام دیجیتال در تمامی یا اکثر تریم‌ها مجهز شود. همچنین، سیستم مولتی مدیا به طور کامل به‌ روزرسانی خواهد شد و احتمالا شاهد استفاده از یک نمایشگر لمسی بزرگتر با جدیدترین نرم‌افزار هیوندای خواهیم بود. این تغییرات برای حفظ قابلیت رقابت i30 در بخشی که تکنولوژی کابین به یکی از مهم‌ترین فاکتورهای خرید تبدیل شده، ضروری به نظر می‌رسد. هیوندای احتمالا با بازطراحی داشبورد و کنسول مرکزی، تلاش خواهد کرد تا فضایی مدرن‌تر و کاربرپسندتر ایجاد کند.

قیمت هیوندای i30 مدل 2026

در حال حاضر هیچ اطلاعاتی در مورد قیمت هیوندای i30 فیس لیفت جدید منتشر نشده است و قیمت‌گذاری نهایی نزدیک به زمان عرضه رسمی آن در سال 2026 اعلام خواهد شد. قیمت این مدل به شدت به استراتژی هیوندای در بخش قوای محرکه بستگی خواهد داشت. اگر هیوندای به به‌روزرسانی جزئی موتورهای فعلی بسنده کند، می‌توان انتظار افزایش قیمت جزئی را داشت.

بیشتر بخوانید

اما اگر این شرکت تصمیم بگیرد نسخه‌های هیبرید کامل یا پلاگین هیبرید را به خط تولید i30 اضافه کند، قیمت پایه خودرو به طور قابل توجهی بالاتر خواهد رفت. این یک تصمیم استراتژیک دشوار برای هیوندای است که باید میان رعایت قوانین سخت‌گیرانه آلایندگی و حفظ قیمت رقابتی برای محصول خود در یک بازار چالش‌برانگیز، تعادل برقرار کند. گفتنی است که در حال حاضر هیوندای i30 در بازه قیمتی 24 هزار دلار تا 55 هزار دلار به فروش می‌رسد. با این حساب، واردات نسخه‌های استاندارد هیوندای i30 مدل 2026 به ایران، کاملا محتمل به نظر می‌رسد.

گالری عکس

source

توسط elmikhabari.ir