شرکت الکترونیک آرتز در پاسخ به نگرانیهای بازیکنان در جریان بتای بازی Battlefield 6، رسما شفافسازی کرد که سربازان تحت کنترل هوش مصنوعی صرفا در پلیلیستهای بخش تمرینی بازی حضور دارند و در بخش اصلی و رقابتی چندنفره به کار گرفته نخواهند شد.
به نقل از Gamingbolt، پس از برگزاری اولین بتای عمومی Battlefield 6، برخی بازیکنان این نگرانی را مطرح کرده بودند که ممکن است ظرفیت لابیها به صورت مصنوعی و با استفاده از بات افزایش یافته باشد. اکنون الکترونیک آرتز با انتشار پستی در شبکههای اجتماعی، به طور کامل به این مسئله پاسخ داده است.
بخش Training Grounds با هدف آشنا کردن بازیکنان جدید با مکانیکهای اصلی گیمپلی Battlefield 6 طراحی شده و در عمل، نقش یک محیط آموزشی را ایفا میکند. در دور بعدی بتا که از ۱۴ اوت (۲۳ مرداد) آغاز میشود، این بخش شامل پلیلیستی با نام Breakthrough Initiation خواهد بود. این پلیلیست، حالت محبوب Breakthrough را در قالب یک مسابقه ۱۶ نفره ارائه میدهد و ظرفیت باقیمانده سرور توسط سربازان هوش مصنوعی پر میشود تا تجربهای شبیهسازیشده و کمفشار فراهم آورد.
نکته حائز اهمیت این است که پلیلیستهای بخش Training Grounds تنها تا زمانیکه بازیکن به سطح ۱۵ برسد در دسترس خواهند بود و پس از آن بهطور خودکار از منو حذف میشوند. بازیکنانی که میخواهند حالت Breakthrough را بدون حضور هوش مصنوعی تجربه کنند، میتوانند از طریق پلیلیستهای اصلی به آن دسترسی داشته باشند.
اولین دوره بتای بتلفیلد 6 که هفته گذشته برگزار شد، با موفقیت چشمگیری روبرو شد و تنها در پلتفرم استیم، در اوج خود به بیش از ۵۲۱ هزار بازیکن همزمان دست یافت. الکترونیک آرتز نیز تأیید کرد که این بزرگترین بتای تاریخ مجموعه بتلفیلد بوده است.
این موفقیت واکنشهای گستردهای را در صنعت بازی بههمراه داشت. مایک ایبارا، رئیس سابق بلیزارد، در توییتر نوشت: «بتلفیلد امسال قاطعانه Call of Duty را شکست خواهد داد. اما پیروزی واقعی این است که Call of Duty دیگر نمیتواند کمکاری کند و در نتیجه، همه ما شاهد بازیهای شوتر اول شخص بهتری خواهیم بود.»
بازی Battlefield 6 در تاریخ ۱۰ اکتبر (۱۸ مهر) برای پلتفرمهای کامپیوتر، پلی استیشن ۵ و ایکسباکس سری ایکس | اس عرضه خواهد شد.
source