24 مرداد 1404 ساعت 07:00

شلبی با معرفی سوپر اسنیک R مدل 2026، شاهکاری دیگر با بیش از 850 اسب بخار قدرت و بدنه‌ای از فیبر کربن، پاسخ دندان‌ شکنی به طرفداران افراطی خودروهای برقی داد.

در جریان هفته خودرو مونتری، جایی که گران‌ترین و خاص‌ترین خودروهای جهان گرد هم می‌آیند، شرکت شلبی (Shelby American) با رونمایی از جدیدترین شاهکار خود، بار دیگر به همگان یادآوری کرد که آمریکا خانه اصلی خودروهای عضلانی است. شلبی سوپر اسنیک آر مدل 2026 (Shelby Super Snake-R) که بر پایه فورد موستانگ دارک هورس (Dark Horse) ساخته شده، پاسخی دندان‌شکن به موستانگ GTD خود فورد و رقیبی جدی برای سوپراسپرت‌های اروپایی است. این خودرو که با هدف حداکثر عملکرد در پیست طراحی شده، با قدرتی بیش از 850 اسب بخار، بدنه‌ای عضلانی از فیبر کربن و مهندسی دقیق شاسی، برای اولین بار در تاریخ 59 ساله سوپر اسنیک، نشان پرافتخار R را دریافت کرده است.

فهرست مطالب

مشخصات فنی شلبی سوپر اسنیک R مدل 2026

فورد موستانگ شلبی Super Snake-R

قلب تپنده شلبی سوپر اسنیک آر مدل 2026، همان پیشرانه 5 لیتری V8 کایوتی (Coyote) است که در موستانگ دارک هورس یافت می‌شود، اما مهندسان شلبی با نصب یک سوپرشارژر 3 لیتری ویپل (Whipple) و انجام اصلاحات گسترده، قدرت آن را از 500 اسب بخار به بیش از 850 اسب بخار رسانده‌اند. این رقم نه تنها 20 اسب بخار بیشتر از نسخه استاندارد سوپر اسنیک است، بلکه از قدرت 815 اسب بخاری موستانگ GTD نیز فراتر می‌رود.

بیشتر بخوانید

برای انتقال این نیروی عظیم به چرخ‌ها، خریداران می‌توانند بین گیربکس 10 سرعته اتوماتیک استاندارد دارک هورس یا یک گیربکس 6 سرعته دستی ترمک (Tremec TR-3160) یکی را انتخاب کنند که دومی با یک سردنده جذاب از برند شلبی همراه است. برای اطمینان از عملکرد پایدار در شرایط سخت پیست، یک سیستم خنک‌ کاری بهبود یافته برای این هیولا در نظر گرفته شده و غرش بی‌نظیر آن نیز از طریق یک سیستم اگزوز کامل بورلا (Borla) به گوش می‌رسد. برای افزایش استحکام و بهبود تعادل، شاسی خودرو نیز با اتصالات اضافی تقویت شده است.

امکانات و آپشن

شلبی سوپر اسنیک آر مدل 2026 تنها یک هیولای خط مستقیم نیست و تمام بخش‌های آن برای ارائه بهترین عملکرد در پیچ‌ها مهندسی شده است. شلبی از یک سیستم تعلیق کاملا جدید و مستقل از نوع کویل‌ اور (Coil-over) در این خودرو استفاده کرده که به صورت کامل قابل تنظیم بوده و نسبت به نسخه استاندارد سوپر اسنیک، تنظیمات تهاجمی‌تری دارد. به گفته شلبی، این سیستم تعلیق باعث می‌شود نسخه R متصل‌تر و استوارتر از هر نسل قبلی خود باشد.

یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های این خودرو، استفاده از رینگ‌های 20 اینچی ساخته شده از آلیاژ منیزیم سبک‌ وزن است. این رینگ‌ها در جلو با ابعاد 20 در 11 اینچ و در عقب با ابعاد 20 در 13 اینچ، علاوه بر ظاهر فوق‌العاده، وزن فنربندی نشده را به میزان قابل توجهی نزدیک به 17 کیلوگرم در مجموع کاهش می‌دهند. این کاهش وزن به بهبود فرمان‌ پذیری، شتاب‌ گیری و کاهش مسافت ترمزگیری کمک می‌کند. این رینگ‌های سبک با تایرهای پهن میشلین با پهنای 335 در عقب پوشانده شده‌اند و در پشت آن‌ها، دیسک‌های ترمز دوتکه و شیاردار قدرتمندی قرار گرفته‌اند. برای شخصی‌ سازی، مشتریان می‌توانند از میان 5 رنگ اصلی بدنه یعنی آبی، قرمز، سفید، مشکی و خاکستری و طیف وسیعی از نوارهای مسابقه‌ای یکی را انتخاب کرده یا برای ظاهری مخفی‌ کارانه‌تر، خودرو را بدون هیچ نواری سفارش دهند.

طراحی ظاهری

فورد موستانگ شلبی Super Snake-R

شلبی سوپر اسنیک آر مدل 2026 به هیچ وجه یک خودروی ظریف و پنهان‌کار نیست و این خودرو با بدنه‌ای عضلانی و تهاجمی، قدرت خود را فریاد می‌زند. شلبی با استفاده از یک کیت بدنه پهن، ظاهری بسیار خشن‌تر از موستانگ دارک هورس استاندارد خلق کرده است. گلگیرهای جلوی پهن و متالیک، موضعی استوار و تهاجمی به خودرو بخشیده‌اند.

برای کاهش وزن و بهبود آیرودینامیک، از فیبر کربن به طور گسترده در قطعات مختلف بدنه استفاده شده است. این قطعات شامل کاپوت دارای ورودی هوا، اسپلیتر بزرگ در زیر سپر جلو، دیفیوزر تهاجمی در عقب و یک باله بسیار بزرگ پایه‌دار می‌شود. علاوه بر این، یک باله عقب فعال با کنترل هیدرولیکی نیز برای بهینه‌سازی نیروی رو به پایین در سرعت‌های مختلف در نظر گرفته شده است. با وجود تمام این قطعات اضافه شده، وزن شلبی سوپر اسنیک آر مدل 2026 تنها 1816 کیلوگرم است که فقط 53 کیلوگرم سنگین‌تر از موستانگ دارک هورس استاندارد است.

طراحی داخلی

شلبی سوپر اسنیک R مدل 2026

تحولات در داخل کابین شلبی سوپر اسنیک آر مدل 2026 نیز به اندازه بیرون آن، رادیکال و هدفمند است. مهم‌ترین تغییر، حذف کامل صندلی‌های عقب است. این اقدام با دو هدف اصلی انجام شده. یعنی کاهش وزن و افزایش استحکام شاسی. جای خالی صندلی‌های عقب اکنون توسط یک میله تقویتی (Harness Strut Bar) پر شده که برجک‌های کمک‌ فنر عقب را به یکدیگر متصل کرده و مقاومت پیچشی شاسی را برای عملکرد بهتر در پیست افزایش می‌دهد.

صندلی‌های جلوی استاندارد نیز با نمونه‌های ویژه برند شلبی با پوشش ترکیبی از چرم و آلکانترا جایگزین شده‌اند تا راننده و سرنشین را در پیچ‌های تند به خوبی در بر بگیرند. برای تاکید بر خاص بودن این مدل، پلاک‌های شماره‌دار روی داشبورد و موتور، رکاب‌های در با نشان سوپر اسنیک، کفپوش‌های گلدوزی شده و چراغ‌های خوشامدگویی (Puddle Lights) نیز در نظر گرفته شده است.

قیمت شلبی سوپر اسنیک R مدل 2026

شلبی سوپر اسنیک R مدل 2026

این هیولای مخصوص پیست، قیمت ارزانی ندارد. قیمت پایه شلبی سوپر اسنیک آر مدل 2026 از 225 هزار دلار آغاز می‌شود که این مبلغ، شامل قیمت خودرو پایه یعنی فورد موستانگ دارک هورس نیز می‌باشد.

بیشتر بخوانید

برای درک بهتر این قیمت، باید آن را با رقبایش مقایسه کرد. این رقم حدود 100 هزار دلار ارزان‌تر از موستانگ GTD خود فورد است، اما در عین حال، سوپر اسنیک R را در محدوده قیمتی خودروهایی مانند پورشه 911 GT3 و شورولت کوروت ZR1X جدید قرار می‌دهد. نکته جالب اینجاست که شلبی سوپر اسنیک R مدل 2026 با وجود قدرت کمتر، گران‌تر از کوروت ZR1X با قدرت 1250 اسب بخار است. این موضوع نشان می‌دهد که ارزش این خودرو بیشتر در انحصاری بودن، مهندسی متمرکز بر پیست و نام پرافتخار شلبی نهفته است تا صرفا اعداد و ارقام روی کاغذ.

source

توسط elmikhabari.ir