به گفته آرگاولم، ایده رفتن به سمت مستقل شدن از ترکیب «اکشن سینمایی اختصاصی ناتیداگ» با گیمپلی چندنفره الهام گرفته شده است. استودیوی جدید دفتر اصلی خود را در ژاپن دایر کرده است، درحالیکه پتناتی از آمریکا پروژه را پیش میبرد. تیم فعلی حدود ۱۰ عضو دارد و هدف آنها افزایش تعداد نیروها به ۳۰ نفر است. این اثر که آرگاولم آن را یک بازی «تریپل-ایندی» (ترکیبی از کیفیت AAA و ماهیت مستقل) توصیف میکند، چند ماهی است که در دست ساخت قرار دارد و هنوز برای نمایش عمومی آماده نیست، اما به گفته او، هر هفته با دوستانش آن را تجربه میکند.
او تأکید کرد: «بازی جدید چندنفره است و هدفمان آوردن همان حس اکشن سینمایی آثار قبلیمان به فضای مولتیپلیر است. با شرکای مختلفی در حال مذاکره هستیم و در آینده اطلاعات بیشتری منتشر خواهیم کرد.»
ناتیداگ رسماً در دسامبر ۲۰۲۳ لغو توسعه بازی The Last of Us Online را اعلام کرد و دلیل آن را مقیاس بسیار گسترده پروژه عنوان کرد؛ مقیاسی که تمرکز کامل استودیو روی پشتیبانی چندساله از بازی را میطلبید و مانع از توسعه آثار تکنفره آینده میشد.
source