با این وجود، نقطه کلیدی صحبت‌های اسکافیلد، ابراز پشیمانی عمیق او از انتشار زودهنگام بازی بود. او گفت: «بزرگترین حسرت من این است که بازی را زود عرضه کردیم.» او توضیح داد که اگر تیم توسعه‌دهنده زمان بیشتری در اختیار داشت، می‌توانست بسیاری از مشکلات فنی و باگ‌هایی که در روز عرضه گریبان‌گیر بازی، به خصوص در نسخه کامپیوتر، شد را برطرف کند. این مشکلات فنی تأثیر منفی قابل توجهی بر بازخوردهای منتقدان و بازیکنان گذاشت و تجربه اولیه بسیاری را خدشه‌دار کرد.

اسکافیلد همچنین به بودجه بسیار بالای بازی که بیش از ۱۰۰ میلیون دلار بود اشاره کرد و توضیح داد که این هزینه نه تنها صرف توسعه خود بازی، بلکه شامل راه‌اندازی استودیوی جدید Striking Distance از صفر نیز می‌شد.

اگرچه The Callisto Protocol نتوانست به موفقیت چشمگیری که از آن انتظار می‌رفت دست یابد و اسکافیلد مدتی پس از عرضه، استودیو را ترک کرد، اما به‌نظر می‌رسد این کارگردان کهنه‌کار معتقد است که بازی در بلندمدت توانسته از نظر تجاری به موفقیت دست پیدا کند، هرچند که میراث آن همواره تحت تأثیر عرضه پرمشکل اولیه‌اش باقی خواهد ماند.

source

توسط elmikhabari.ir