29 مرداد 1404 ساعت 21:17
خدمات دیجیتال همراه اول با ثبت رکورد رشد 150 درصدی در فروش از طریق اپلیکیشن همراه من، با استقبال زائران ایرانی مواجه شد.
اپراتور همراه اول بهعنوان نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور، مانند سالهای اخیر، در ایام اربعین 1404 با اجرای طرح گسترده ارتباطی در مسیرهای پیادهروی و شهرهای زیارتی عراق، موفق شد خدمات ارتباطی و دیجیتال خود را در اختیار بیش از دو میلیون زائر قرار دهد و تجربهای متفاوت از کیفیت شبکه و دسترسی آسان به سرویسهای نوین را برای زائران فراهم آورد.
همراه اول از ابتدای سال جاری با تمرکز بر برنامهریزی دقیق و توسعه زیرساختهای ارتباطی در ایران و عراق، تقویت پوشش رادیویی و ارتقای ظرفیت شبکه را در دستور کار قرار داد و این اقدامات را بهعنوان اولویت اصلی خود دنبال کرد.
برای تسهیل ارتباطات زائران اربعین و تضمین پوشش پایدار در مسیرهای منتهی به مرز، همراه اول مجموعهای از اقدامات فنی گسترده را عملیاتی کرد. این اپراتور در استانهای مرزی با راهاندازی سایتهای جدید، ارتقای فناوری 30 سایت فعال و افزایش ظرفیت نرمافزاری 70 سایت موجود، توانست کیفیت خدمات ارتباطی را بهطور چشمگیری ارتقا دهد.
علاوه بر این، همراه اول با راهاندازی 25 سایت سیار و 5 سایت دائمی فولتکنولوژی در شهرها و پایانههای مرزی و قرار دادن بیش از 170 سایت مرزی در قالب یک کلاستر تحت مانیتورینگ ویژه، شرایطی فراهم کرد تا حتی در اوج تردد زائران، پایداری شبکه تضمین شود.
همزمان با این اقدامات، همراه اول با بهرهگیری از لینک اختصاصی شرکت ارتباطات زیرساخت که بهطور ویژه برای ایام اربعین و در همکاری مشترک با عراق فراهم شده بود، ظرفیت انتقال داده را افزایش داد و بدین ترتیب زمینه فنی لازم برای بهبود کیفیت تماس و اینترنت زائران را مهیا کرد.
همچنین اپراتور اول ارتباطی ایران با استقرار موکبهای خدماتی در تمامی گذرگاههای مرزی کشور و برای نخستین بار در فرودگاه نجف اشرف، شرایطی فراهم کرد تا زائران بهصورت حضوری و بدون وقفه از خدمات ارتباطی بهرهمند شوند؛ اقدامی که دغدغههایی مانند حمل سیمکارت، فعالسازی بستههای ویژه اربعین و رفع مشکلات احتمالی در برقراری ارتباط را برای زائران ایرانی برطرف کرد.
همراه اول در ایام اربعین امسال با ارائه بستههای متنوع ارتباطی و اعمال تخفیفهای ویژه در حوزه رومینگ اینترنت، مکالمه و پیامک، هزینه ارتباطی زائران را بهطور چشمگیری کاهش داد؛ علاوه بر این، عرضه نخستین پکیج جامع خدمات دیجیتال نیز بهعنوان ابتکاری تازه، با استقبال و توجه ویژه زائران همراه شد.
این اپراتور در اربعین 1404 برای نخستین بار علاوه بر خدمات رومینگ و اقدامات فنی، پکیج ویژهای از خدمات جامع دیجیتال ارائه داد؛ اقدامی که موجب استقبال گسترده زائران از اپلیکیشن «همراه من» شد و با رشد 150 درصدی فروش از طریق این پلتفرم، رکوردی کمسابقه در ایام اربعین به ثبت رسید.
به بیان دیگر، تجربه نوآورانه دیجیتال همراه اول در اربعین 1404 بیانگر تمایل روزافزون زائران ایرانی به بهرهگیری از خدمات دیجیتال و نقشآفرینی این رویکرد تازه در بهبود کیفیت سفر معنوی آنان بود.
مجموع این تدابیر باعث شد مصرف ترافیک دیتا مشترکان همراه اول در عراق نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش یابد و میزان استقبال از بستههای رومینگ نیز با رشد 12 درصدی نسبت به سال قبل همراه شود.
همراه اول در اربعین امسال علاوه بر ارائه خدمات به زائران، پشتیبانی کامل از خادمان سازمان حج و زیارت و ستادهای آن در ایران و عراق را بر عهده گرفت و برای تسهیل فعالیتهای خدمتی، اپلیکیشنهای مورد نیاز واحدهای هلالاحمر و سازمان حج و زیارت را بهصورت رایگان در اختیارشان قرار داد. همچنین این اپراتور با همکاری مرکز تماس 4030، سرویس مشاوره و راهنمایی رایگان برای زائران فراهم کرد تا اطلاعات پزشکی، ارتباطی و خدماتی بهسرعت و در کمترین زمان ممکن در اختیار آنان قرار گیرد.
یمه رایگان گوشی برای خریداران بستههای ویژه اربعین و همکاری با پلتفرم روبیکا برای فراهم کردن ترافیک رایگان تماسهای صوتی و تصویری و پیامرسانی از دیگر اقدامات همراه اول در ایام اربعین امسال محسوب میشدند. اپلیکیشن «همراه من» نیز بهعنوان درگاه جامع خدمات زائران، بستری یکپارچه برای مدیریت سیمکارت، استعلام خدمات، فعالسازی بستهها و دریافت پشتیبانی آنلاین فراهم کرد.
همراه اول همچنین با استقرار کارشناسان فنی و پشتیبانی در تمامی پایانههای مرزی ایران و ایجاد 15 گروه چهار نفره در حرمهای مطهر و مسیرهای منتهی به نجف، کربلا، کاظمین و سامرا، تلاش کرد تا زائران اربعین 1404 تجربهای مطمئن و باکیفیت از خدمات ارتباطی در سفر معنوی خود داشته باشند.
source