یکی از توسعه‌دهندگان بازی Concord در مصاحبه‌ای جدید، از این عنوان دفاع کرده و معتقد است با وجود شکست تجاری سنگین، نباید از آن به‌عنوان «بزرگترین شکست تاریخ صنعت بازی» یاد شود.

حدود یک سال پس از عرضه فاجعه‌بار بازی Concord، همچنان بازتاب‌های شکست تجاری آن در صنعت بازی‌های ویدیویی ادامه دارد. این عنوان که تنها دو هفته پس از انتشار برای همیشه از دسترس خارج شد و هزینه آن به تمامی خریداران بازگردانده شد، طبق گزارش‌ها ضرری ۴۰۰ میلیون دلاری بر جای گذاشت. با این حال، یکی از اعضای سابق تیم توسعه‌دهنده معتقد است که این بازی سزاوار چنین عنوانی نیست.

این بازی حتی پیش از انتشار نیز با انتقادات گسترده‌ای مواجه بود که شکست آن را تا حدی قابل پیش‌بینی می‌کرد، اما کمتر کسی گمان می‌کرد که بودجه ساخت آن تا این اندازه هنگفت بوده باشد.

به‌تازگی، یکی از سازندگان سابق Concord در قسمتی از پادکست A Life Well Wasted، دیدگاه خود را درباره این تجربه به اشتراک گذاشت. او با رد کردن برچسب «بزرگترین شکست تمام دوران» برای این بازی گفت:

احساس نمی‌کنم که Concord لایق چنین عنوانی باشد.

همچنین، یکی دیگر از اعضای تیم سازنده با ابراز تاسف از سرنوشت بازی، تاکید کرد که بسیاری از گیمرها فرصت تجربه واقعی آن را از دست دادند، زیرا Concord پیش از آنکه بتواند جایگاه خود را پیدا کند، برای همیشه کنار گذاشته شد. او افزود:

از آنجایی که دیگر هیچ‌کس فرصت تجربه این بازی را نخواهد داشت، بازیکنان یک تجربه بسیار مهم را از دست دادند.

این توسعه‌دهنده در پایان، احساسات خود را با تشبیهی قابل‌تامل توصیف کرد و Concord را «زیباترین خودرویی که با آن تصادف کردیم» نامید.

با وجود این دفاعیات، Concord به دلیل انتقادات شدید منتقدان و بازیکنان و گزارش‌های متعدد از هزینه‌های سرسام‌آور تولید، همچنان یکی از گزینه‌های اصلی برای کسب عنوان «بزرگترین شکست تجاری در تاریخ بازی‌های ویدیویی» باقی مانده است.

source

توسط elmikhabari.ir