19 شهریور 1404 ساعت 19:56

هیوندای از کانسپت THREE، اولین خودرو الکتریکی کامپکت خود تحت برند فرعی Ioniq، در نمایشگاه IAA Mobility 2025 مونیخ رونمایی کرد. این کانسپت نه‌تنها ورود خودروساز کره‌ای به رقابتی‌ترین بخش خودروهای الکتریکی اروپا را نشان می‌دهد، بلکه زبان طراحی جدیدی به نام «هنر فولاد» را معرفی می‌کند که در مدل‌های الکتریکی آینده دیده خواهد شد.

این کانسپت برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد اروپا برای خودروهای الکتریکی جمع‌وجور و کارآمد طراحی شده است. کانسپت THREE طراحی آیرودینامیک را با جزئیات چشمگیر، از جمله نورپردازی Parametric Pixel و روکش آنودایز، ترکیب می‌کند. کابین بر چیدمان‌های مدرن و شهودی با تمرکز بر ماژول‌های قابل تنظیم «سبک زندگی خود را بیاورید» متمرکز است. در عین حال، مواد پایدار، از پارچه‌های ساخته‌شده از زباله‌های اقیانوسی گرفته تا فوم آلومینیومی، بر رویکرد سازگار با محیط‌زیست هیوندای تأکید دارند.

طراحی کانسپت هیوندای THREE

هیوندای کانسپت THREE

از نظر ظاهری، شباهت غیرقابل انکاری به مدل‌های Ioniq دارد. در هر پنل تیز و دارای خطوط و چین‌های براق است. شکل آن ممکن است یادآور بسیاری از هاچ‌بک‌های قدیمی JDM باشد، اما طراحی مدرن‌شده Ioniq 6 در آن وجود دارد.

استراتژی هیوندای برای خودروهای الکتریکی

کانسپت THREE همچنین به‌عنوان پرچم‌دار استراتژی گسترده‌تر برقی‌سازی هیوندای، به‌ویژه برای بازار اروپا، عمل می‌کند. هیوندای قصد دارد تا سال ۲۰۲۷ هر مدل خود در اروپا را به نسخه‌ی برقی مجهز کند و تا سال ۲۰۳۰، ۲۱ خودروی الکتریکی را به‌صورت جهانی عرضه کند.

source

توسط elmikhabari.ir